جزئیات فاش شده از زندگی ابوبکر البغدادی

© AP Photo / Militant videoجزئیات فاش شده از زندگی ابوبکر البغدادی
جزئیات فاش شده از زندگی ابوبکر البغدادی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابوبکر البغدادی سرکرده ی داعش ، تقریبا هشت ماه است که در انظار عمومی ظاهر نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، البغدادی به فوتبال بسیار علاقه مند بود و آرزو داشت وکیل شود اما نتوانست به دانشکده حقوق راه یابد. او همچنین دوست داشت که به فعالیت های نظامی وارد شود اما ضعف بینایی مانع از تحقق این آرزویش شد و در نهایت به تحصیلات مذهبی در بغداد را آغاز کرد.
ورود البغدادی به زندان بوکا تحول بزرگ و سرنوشت سازی در زندگی او بود. بغدادی که در فوریه 2004 یک گروه تروریستی نه چندان تاثیر گذار تشکیل داده بود، دستگیر شد و به زندان بوکا منتقل شد که بیش از 20 هزار نفر در آنجا در بند بودند.
او فردی خجالتی بود که ویژگی منحصر به فردی نداشت اما توانست سرکرده داعش شود.
البغدادی در دسامبر 2004 به دلیل آنکه دلایل کافی مبنی بر گناهکار بودنش وجود نداشت، آزاد شد و با ابومعصب الزرقاوی که سرکرده یک گروه تروریستی وابسته به القاعده بود، بیعت نمود.
در اکتبر 2005 آمریکا اعلام کرد نیروهای آمریکایی فردی به نام ابودعاء را به هلاکت رسانده اند و این اسمی بود که گفته می شد البغدادی از آن استفاده می کرد اما بعدها معلوم شد این موضوع صحت ندارد و البغدادی در ماه می 2010 مسئولیت داعش را برعهده گرفت.
وی توانست با تقویت موقعیت تروریست ها در عراق ساختار این گروه را مورد بازنگری قرار دهد به گونه ای که در سال 2013 این گروه با سوء استفاده از درگیری ها در سوریه به دولت اسلامی در عراق و شام معروف شده و یک سال بعد از آن عراق را هدف حملات گسترده خود قرار داد.
البغدادی در یک نوار صوتی که در ماه می 2015 از او پخش شد، مسلمانان را به پیوستن به خلافت خود خوانده و جهاد در کشورهایشان فرا خوانده و تاکید کرد که اسلام هیچ گاه دین صلح نبوده بلکه دین مبارزه و نبرد است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала