آمادگی ایران برای صادرات مواد غذایی به قطر

© Flickr / Blondinrikard Fröbergآمادگی ایران برای صادرات مواد غذایی به قطر
آمادگی ایران برای صادرات مواد غذایی به قطر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رضا نورانی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی ایران به دنبال قطع روابط برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با قطر اعلام کرد که ایران آماده صادرات مواد غذایی مورد نیاز این کشور می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، عربستان سعودی،بحرین، امارات و مصر روز دوشنبه روابط دیپلماتیک خود را به اتهام حمایت از تروریسیم و بی ثبات سازی در منطقه با قطر قطع کردند. همچنین مقامات شرق لیبی، یمن، و مالدیو نیز از قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر خبر دادند.
به نقل از فارس رضا نورانی گفت؛ در پی تحریم های اعمال شده از سوی برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس بر علیه قطر، ما آماده ایم انواع مواد غذایی مورد نیاز را بی این کشور صادر کنیم.
پیش از این رویترز اعلام کرد، امارات و عربستان صادرات شکر به قطر را متوقف کردند. به نقل این خبرگزاری، قطر به شدت به واردات شکر از این دو کشور وابسته می باشد و سالانه حدود 100 تن شکر از عربستان و امارات به این کشور صادر می شود. با توجه به فرا رسیدن ماه رمضان تقاضای خرید شکر در این کشور افزایش یافته.
پورتال مصری "یوم 7" به گفته شاهدین اعلام کرد که مردم قطر در روز دوشنبه برای خرید مواد غذایی و آب آشامیدنی به فروشگاه ها هجوم بردند.
به نقل از شبکه تلویزیونی "الجزیره" در نزدیکی مرز عربستان و قطرکامیون های زیادی تجمع کردند که نمی توانند وارد خاک قطر شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала