آیا حمله هوایی ترکیه به شنگال عراق با اجازه نیروهای ائتلاف بوده است؟

© REUTERS / Ari Jalal آیا حمله هوایی ترکیه به شنگال عراق با اجازه نیروهای ائتلاف بوده است؟
آیا حمله هوایی ترکیه به شنگال عراق با اجازه نیروهای ائتلاف بوده است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواپیماهای ترکیه به منطقه شنگال در شمال عراق حمله کردند.

این منطقه یکی از پایگاه های حزب کار کردستان است که در ترکیه ممنوع شمرده می شود. در نتیجه حملات پنج نفر کشته شده و ده شبه نظامی کرد زخمی شدند. به گزارش اسپوتنیک، مرکز پزشکی اتحادیه میهن پرستی کردستان در این خصوص اطلاع داد.
پیشتر حمله ی هوایی همزمان به شمال سوریه اطلاع داده شد. جایی که گروهک های مرتبط با حزب کار کردستان حضور دارند. بر اساس اطلاعات فرماندهی این گروهک در این منطقه نیز تعدادی کشته و زخمی شده اند.
صالح مسلم رئیس مشترک اتحادیه دموکراتیک حزب کردستان سوریه در مصاحبه ای با اسپوتنیک، درخصوص اطلاعات مربوط به حمله هوایی ترکیه به شمال سوریه توضیح داد. مسلم تاکید کرد که هواپیماهای نیروی هوایی ترکیه نمی توانستند بدون تایید نیروهای ائتلاف به ریاست آمریکا وارد آسمان منطقه شده و تیراندازی نمایند.
وی گفت: « بدون تاییدیه ائتلاف ،ترکیه نمی توانست عملیات مذکور را انجام دهد ، هواپیماهایش نمی توانستند به آسمان منطقه وارد شوند. ائتلاف باید با بیانیه ای در خصوص حملات جنگنده های ترکیه توضیح داده و مشخص نماید که قبلا در این باره اطلاع داشته یا خیر. آنها باید این اقدام را شرح داده و ارزیابی نمایند. » مسلم همچنین خاطر نشان کرد که حمله هوایی ترکیه در جریان عملیات آزادسازی رقعه تاثیر گذار بوده است و اجرای بعدی آن یک تهدید محسوب می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала