بشار اسد دلایل عدم موفقیت ارتش سوریه در مقابله با حمله هوایی آمریکا را بیان کرد

© AP Photo / SANAبشار اسد دلایل عدم موفقیت ارتش سوریه در مقابله با حمله هوایی آمریکا را بیان کرد
بشار اسد دلایل عدم موفقیت ارتش سوریه در مقابله با حمله هوایی آمریکا را بیان کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد که گروههای تروریستی بیش از 50 درصد از سامانه های دفاعی ضدموشکی ارتش سوریه را از بین برده اند و به همین دلیل ارتش در برابر حملات موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات ناکام بود.

اسد افزود: خیلی ها سوالاتی درباره سیستم دفاعی ضدهوایی ما و یا روسیه مطرح می کنند. آتها بر این عقیده اند که این سسیستم قدرت مطلق است و قادر به نابودی هرگونه موشکی است. از دیدگاه تخصصی این امر اندکی مشکل است. موشک های ما باید هدف را مشاهده کنند و برای این کار به راداری که توانایی پوشش تمامی نقاط کشور را داشته باشد نیاز است. اما با در نظر گرفتن ناهمواری های جغرافیایی این کار غیر ممکن است. موشک های کروز از این ناهمواری ها برای مخفی شدن از رادارها بهره می گیرند. برای این کار به یک سیستم بسیار قوی نیاز است.
نکته دیگر، شاید افراد محدودی بدانند که تروریست ها در ابتدای آغاز فعالیتشان نابودی سیستم های دفاعی ارتش سوریه را در پیش گرفتند. بخش عمده این سیستم ها در خارج از شهرها و در حومه قرار دارند. تروریست ها سیستم های دفاعی ما را مورد هدف قرار دادند و از این جهت ارتش سوریه دچار صدمات جدی شد. به این دلیل و دلایل متعدد دیگری قادر به دفاع در برابر حملات هوایی نبودیم.
به گفته رئیس جمهور سوریه بیش از نیمی از سیستم های دفاعی ارتش این کشور از بین رفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала