هر ۱۰ دقیقه و مرگ یک کودک در یمن

© REUTERS / Khaled Abdullah هر ۱۰ دقیقه و مرگ یک کودک در یمن
هر ۱۰ دقیقه و مرگ یک کودک در یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد ( یونیسف) اطلاع داد : وبا و بیماری های ناشی از فقدان آب آشامیدنی و خدمات بهداشتی در یمن رو به افزایش است و به همین دلیل هر ۱۰ دقیقه یک کودک در یمن جان خود را از دست می دهد.

به گزارش اسپوتنیک ، خبرگزاری ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیمن الان اطلاع داد: سازمان یونیسف روز سه شنبه بیانیه ای را در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر کرد و اعلام نمود که هر 10 دقیقه یک کودک در یمن بر اثرعواملی که می توان از آن پیشگیری کرد مانند سوء تغذیه، اسهال و التهاب دستگاه تنفسی جان خود را از دست می دهد.
سازمان یونیسف با اشاره به درمان بیش از 237 هزار کودک مبتلا به سوء تغدیه شدید و ارسال کمک های اولیه بهداشتی به بیش از یک میلیون کودک، افزود: با این همه،همچنان نیازهای زیادی باقی است.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 1394 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12 هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیر ساخت های این کشور نداشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала