هدیه کلاشینکوف از روسیه به کردستان عراق

© Sputnik / Dmitriy VinogradovКурдская женщина-боец отряда, воюющего против ИГ в Ираке
Курдская женщина-боец отряда, воюющего против ИГ в Ираке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلمان و روسیه بیش از 100 تن سلاح در اختیار کردهای عراق قرار دادند.

 درحالی که دولت عراق هرگونه تحویل سلاح را خارج از مجاری دولت مرکزی به کردستان عراق غیر قانونی اعلام کرده و نگرانی ها نسبت به ورود این سلاح ها به بازارهای قاچاق وجود دارد، آلمان و روسیه روز پنجشنبه بیش از 100 تن سلاح در اختیار نیروهای پیشمرگ کرد عراق قرار داده اند.

دکتر آسو شیخ جنگی، نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق در مسکو، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اربیل گفت که روسیه در چارچوب کمک تسلیحاتی به اقلیم جهت مبارزه با گروه تروریستی و تکفیری داعش، 40 تن سلاح و مهمات روانه اقلیم کردستان عراق کرده است.

وی افزود: این محموله شامل سلاح های سبک مانند کلاشینکوف و سلاح سنگین از جمله توپ می باشد. در عین حال، یوگنی ارگانتسف معاون سرکنسولگری روسیه در اربیل روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی و در پاسخ به نگرانی ها در خصوص انتقال این تسلیحات به بازارهای قاچاق، اعلام کرد: رهبری اقلیم کردستان عراق راهکارهای جدی را برای جلوگیری از ورود سلاح های ارسالی به بازار قاچاق اسلحه در پیش گرفته است.

در همین حال، در بغداد اما، اعتراض ها به تسلیح نیروهای کرد، خارج از چارچوب دولت مرکزی، همچنان ادامه دارد.

اگرچه هنوز دولت عراق اعتراض رسمی به اقدام جدید دولت های آلمان و روسیه نکرده، اما ائتلاف دولت قانون بزرگترین فراکسیون پارلمانی، از دولت عراق خواسته است در مجامع و دادگاه های بین المللی علیه کشورهایی که بدون اجازه و هماهنگی بغداد، سلاح در اختیار اقلیم کردستان عراق قرار می دهند، شکایت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала