بشار اسد اتحادیه اروپا را متهم به ایجاد بحران پناهندگان کرد

© AFP 2023 / LOUAI BESHARA Banner bearing a portrait of Syrian President Bashar al-Assad in a street in the city of Damascus
Banner bearing a portrait of Syrian President Bashar al-Assad in a street in the city of Damascus - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده بشار اسد، کشورهای غربی، خودشان مقصر بروز وضعیت فعلی و هجوم مهاجران به اتحادیه اروپا می باشند.

رئیس جمهور سوریه هفته گذشته با خبرنگاران روسیه، در این باره به بحث و گفتگو پرداخت:

        "بی شک هر کسی که از سوریه خارج می شود صرف نظر از دیدگاها و امکاناتش، به ضرر سوریه تمام خواهد شد، البته این شامل حال تروریستها نمی شود.  بنابراین سوریه به علت این مهاجرتها به شدت زیان می بیند. اما آنچه که به اروپا مربوط می شود، واضح است که آنها گناهکارند. در حال حاضر اروپا تلاش می کند تا اوضاع را اینگونه تصور کنیم: گناه اروپا در این است که اجازه نداده است تا این مهاجران به صورت روشمند به اروپا مهاجرت کرده و در نتیجه در تلاش برای گذر از دریای مدیترانه، در آنجا غرق می شوند و جان خود را از دست می دهند. ما بابت هر بی گناهی که جان می دهد سوگواریم، اما آیا این بی گناهی که در دریا قربانی می شود جانش از آن کسی که در حملات تروریستی در سوریه کشته می شود عزیزتر است؟ چگونه است برای کودکی که در دریا جان می دهد غمگین می شوند اما متوجه کشته شدن هزاران کودک و همچنین زن و مرد و سالمند در حملات تروریستی در سوریه نمی شوند ؟ این معیارهای شرم آور دو گانه غرب دیگر پذیرفتنی نیست. از منطق به دور است که برای کسانی، ناراحت شوی و برای کسان دیگری ناراحت نشوی ؟ تفاوت اساسی بین آنها وجود ندارد. اروپا مسئول است زیرا از تروریسم حمایت کرد و همچنان از تروریستها حمایت و جانبداری می کند و آنها را «میانه رو» نامیده و به گروههای مختلف تقسیم کرده است.  اما به هر حال همه آنها از گروههای تندرو در سوریه هستند."

Президент Сирии Башар Асад - اسپوتنیک ایران
بشار اسد: تهران تکنیک آلات نظامی را در اختیار ما می گذارد

    قابل توجه است که برخی از محافل کارشناسی غربی نیز با موضع رهبر جمهوری عربی سوریه نیز هم عقیده هستند.

مارکوس پاپادوپولوس، سردبیر مجله Politics First چنین می گوید:

"بشار اسد بطور واضح بیان کرده است که علت بحران مهاجرت، اشتباه غرب است. هرگز چنین بیانیه ای در غرب، از هیج یک از سیاستمداران و خبرنگاران نخواهی شنید. اما حق کاملا با بشار اسد است.

تا خیزش اسلامی، چه تعداد پناه جو از سوریه گریختند؟ بسیار اندک. به محض این که غرب و متحدانش — ترکیه و عربستان سعودی، شروع به حمایت از قیام اسلامی کردند، مشخص شد که وقوع درگیری ها، اجتناب ناپذیر خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала