داعشی ها شش مجسمه باستانی از جمله شیر "اللات" را در پالمیرا تخریب کردند

© Wikipedia / Mappoداعشی ها شش مجسمه باستانی از جمله شیر "اللات" را در پالمیرا تخریب کردند
داعشی ها شش مجسمه باستانی از جمله شیر اللات را در پالمیرا تخریب کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) شش مجسمه باستانی از جمله تندیس معروف به شیر "اللات" را در شهر پامیرا که تحت تصرف آنها است، تخریب کردند.

عکس های تخریب این مجسمه ها با پتک در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی"پرس تی وی"، مامون عبدالکریم، مدیر اداره آثار باستانی سوریه، پنج شنبه گفت این تندیس معروف به شیر "اللات" یک اثر هنری بی‌نظیر بود.
عبدالکریم گفت: "عناصر داعش روز شنبه شیر اللات را که اثری منحصر‌به‌فرد با 3 متر ارتفاع و 15 تن وزن بود، از بین بردند. این، بدترین جنایتی است که آنها علیه میراث پالمیرا مرتکب شده‌اند."
داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала