کشته شدن یکی از سرکردگان داعش در عراق

© Sputnik / Andrey Steninداعش
داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از رهبران داعش که در عملیات تروریستی سال 2012 در بنغازی علیه آمریکایی ها دست داشت که در نتیجه آن سفیر آمریکا و سه کارمند سفارت این کشور در لیبی جان خود را از دست دادند، در نتیجه حمله هوایی ایالات متحده کشته شد.

استیو وارن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن اعلام این مطلب گفت این سرکرده داعشی ها به نام طارق الحرزی که به اعزام تروریست های استخدام شده به نواحی تحت کنترل داعش اشتغال داشت روز 15 ژوئن در شهر موصل کشته شد.

وارن خاطرنشان داشت کشته شدن طارق الحرزی به امکانات داعش برای اعزام جهادی ها از آفریقای شمالی به نواحی عملیات جنگی در سوریه و عراق لطمه شدید وارد می سازد.
طبق برخی از اطلاعات همانا طارق الحرزی به رهبری بخش تربیت تروریست های انتحاری در داعش را بر عهده داشت.

گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала