Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

پدافند موشکی ضدهوایی "پانسیر – اس 1"

اشتراک
پدافند پانسیر، یک دفاع موشکی ضدهوایی است که در تمامی نیروهای مسلح و برای محافظت از تاسیسات دفاعی در برابر تمامی حملات هوایی طراحی و ساخته شده است.

این پدافند دفاعی برای محافظت از تاسیسات نظامی و غیرنظامی نزدیک و پشتیبانی از مجموعه های ضد هوایی دوربرد ساخته شده است. در این میان می توان به جدی ترین حملات هوای سنگین، حمله ی پیشرفته ترین تهدید های هوایی، حملات زمینی و همچنین دریایی اشاره نمود.

مجموعه ی دفاع موشکی پانسیر در اصل، در سال 1994 میلادی، طراحی و به تولید رسید و برای نخستین بار در نمایشگاه صنایع هوایی "ماکس-1995" در معرض دید عموم قرار گرفت. از آن سال تا به امروز ، این مجموعه بارها دستخوش تغییرات قرار گرفت. آخرین مدل بهبود یافته ی پانسیر در نمایشگاه "ماکس-2007" به نمایش گذاشته شد. از روز 16 نوامبر سال 2012 میلادی، پدافند "پانسیر-اس 1" به خدمت ارتش روسیه درآمد.

از نکات مهم و مشخصه های بارز مجموعه ی پانسیر می توان به ترکیب استفاده ی سامانه ی چند کاناله ی هدف یاب و هدایت موشک با تسلیحات موشکی-توپخانه ای اشاره نمود. این موضوع باعث بوجود آمدن یک منطقه ی سراسر تحت کنترل شده که اهداف را تا پایین ترین ارتفاع زمین یعنی صفر متر و تا کمترین فاصله یعنی 200 متر همراهی می کند.

نسخه ی ساده تری از سامانه ی "پانسیر-اس1" وجود دارد که برای صادرات به دیگر کشورها درنظر گرفته شده است. این مدل، تنها از  سیستم هدایت آتشبار اپتیک-الکترونیک  شلیک برخوردار است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала