صحبت‌های جنجالی بهاره رهنما درباره بی‌دست و پایی برخی از اقشار جامعه +ویدئو، عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / صحبت‌های جنجالی بهاره رهنما درباره بی‌دست و پایی برخی از اقشار جامعه +ویدئو، عکس
صحبت‌های جنجالی بهاره رهنما درباره بی‌دست و پایی برخی از اقشار جامعه +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
اشتراک
انتشار قسمتی از لایو جنجالی بازیگر ایرانی‌ و اظهارات وی، موجب انتقاد و واکنش‌های تند کاربران در شبکه‌های اجتماعی شده است.
به گزارش اسپوتنیک، بهاره رهنما، بازیگر پرحاشیه‌ی سینما که برای گذراندن اوقات فراغت خود به ترکیه رفته است با انتشار یک ویدئو از روی یک کشتی تفریحی با مقایسه مردم ایران با مردم چین گفت: «راز موفقیت چینی‌ها در تمام جهان این است که مردمی بسیار متحد دارند. برخلاف مردم ایران که وقتی همدیگر را می‌بینند، از هم فرار می‌کنند. نباید اینطور باشد. باید همیار هم باشیم. باید آن حس هموطن بودن در ما زنده شود.»

اما بخش جنجالی بازیگر پرحاشیه سینما و تلویزیون جایی بود که در توجیه خوشگذرانی خود در زمانه تنگدستی مردم ایران گفت: «من این همه سال کار کردم، خیلی عادی است که بتوانم در این سن آسایش خاطر مالی داشته باشم و زندگی‌ام را راحت بگردانم. هر آدمی که نتواند بعد از ۳۰ سال کار کردن زندگی خوب داشته باشد و آسایش و آرامش برای خودش و خانواده‌اش فراهم کند، به نظرم بی‌دست و پاست. من سال‌ها زحمت کشیدم و کار کردم و طبیعتا الان هم چیزی که دارید می‌بینید، نتیجه زحمات من است.»

کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این ویدئو واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. عده‌ای از کاربران عنوان می‌کنند که براساس حرف ایشان کارگری که ۳۰ سال زحمت کشیده ولی هنوز در تامین جهیزیه دخترش مانده است آدم بی‌دست و پایی است، آن معلمی که ۳۰ سال خون دل خورده ولی هنوز مستاجر است آدم بی‌دست و پاست، و با این حساب ما آدم بی‌دست و پا زیاد داریم به شکلی که حسابشان از دستمان در رفته است از راننده تاکسی تا نجار و مکانیک و بنا و مغازه‌‌دار و هزار شغل دیگر؛ و بسیارند افرادی که کل زندگیشان تلاش می‌کنند اما نمی‌شود و طبق آمار ایران از بین هر سه نفر یک نفر زیر خط فقر است.

جمعی دیگر از کاربران به این موضوع اشاره دارند و عنوان می‌کنند در جهان سوم ما به انسانی که سالم زندگی کرده و در تلاش برای آرامش و رفاه برای خود و خانواده‌اش بوده است می‌گویند بی‌دست و پا، اما به بی‌هنر و بی‌چشم و رویانی که دهان گشادشان همیشه باز است می‌گویند زرنگ و با عرضه یا حتی سلبریتی؛ و موضوع اینست که مردم با حقوق سه چهار میلیونی چگونه تورم پنجاه و شصت درصدی را تحمل می‌کنند و زیر خط فقر دوازده سیزده میلیونی دفن می‌شوند، لااقل اگر این چیزهارو نمی‌بینید زبان به دهان بگیرید و سرتان به زندگی لاکچری و خاله بازی خودتان گرم باشد.

برخی دیگر از کاربران هم معتقدند تنها کاری که می‌توان کرد این است که چنین افرادی که به دست همین مردم بی‌دست و پا معروف شدند را دیگر دنبال نکرد چه از طریق فضای مجازی چه فیلم و سریال و اینگونه شاید بفهمند اظهارات و فخرفروشی‌هایشان شنونده و بیننده‌ای ندارد و دیگر بی‌مورد زبان باز نکنند و هر چیزی نگویند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала