نظر یک متخصص تغذیه درباره فواید و مضرات آجیل

© Fotolia / Quanthemنظر یک متخصص تغذیه درباره فواید و مضرات آجیل
نظر یک متخصص تغذیه درباره فواید و مضرات آجیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2021
اشتراک
آرتیوم لئونوف، متخصص تغذیه، گردو، بادام، پسته و بادام هندی را برای تامین انرژی و عادی سازی عملکرد سیستم قلب و عروقی مفید می داند اما معتقد است آجیل در صورت مصرف نادرست به بدن آسیب می رساند.
به گزارش اسپوتنیک لئونوف، متخصص تغذیه روس گفت: با وجود اینکه آجیل حاوی بسیاری از عناصر ماکرو و میکرو مفید، فیبر و پروتئین است، همچنین حاوی موادی است که آنزیم‌ها را سرکوب می‌کند.
زیاد گردو نخورید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2020
زیاد گردو نخورید
از سوی دیگر تمام مواد مفید موجود در آجیل در حالت غیرفعال بوده و با نگهدارنده‌های طبیعی محدود شده‌ و هیچ فایده‌ای برای بدن ندارند. اما آب، نگهدارنده های طبیعی را همانطوری که در طبیعت در نظر گرفته خنثی می کند و به این دلیل آجیل ها اگر شش تا هشت ساعت در آب خیسانده شوند برای مصرف مفید هستند. این متخصص تغذیه در پایان گفت: این تنها راه برای به دست آوردن تمام قدرت طبیعت است که در آجیل وجود دارد.
آجیل به مخلوطی از خشکبار گفته می‌شود که بنا بر سلایق و مدل‌های گوناگون، ترکیبات آن فرق می‌کند. آجیل از دیرباز به یکی از نمادهای فرهنگ ایرانی بدل گشته‌است به صورتی که برخی از مراسم سنتی ایرانیان (مانند نوروز و یلدا) تنها با حضور آجیل مفهوم خود را پیدا می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала