بازیکن حرفه‌ای لیگ فوتبال استرالیا اعلام کرد همجنس‌گراست +ویدئو، عکس

© Fotolia / steevy84بازیکن حرفه‌ای لیگ فوتبال استرالیا اعلام کرد همجنس‌گراست +ویدئو، عکس
بازیکن حرفه‌ای لیگ فوتبال استرالیا اعلام کرد همجنس‌گراست +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2021
اشتراک
بازیکن استرالیایی با انتشار ویدئویی از خود در وبسایت باشگاه‌ش دنیای فوتبال را تحت تاثیر قرار دارد.
به گزارش اسپوتنیک، جاش کاروایو، فوتبالیست حرفه‌ای ۲۱ ساله استرالیایی که در لیگ‌ استرالیا بازی می‌کندکه در ویدئو وبسایت باشگاه‌ش اعلام کرد: «فوتبالیست و همجنس‌گراست. او از تمام هواداران فوتبال خواست که با بازیکنان همجنس‌گرا مشابه با دیگر بازیکنان رفتار کنند. و همجنس‌گرا بودنش عاملی نخواهد بود که کیفیت بازی‌اش را تغییر دهد.»

با وجود اینکه در سال‌های اخیر، تحولات برابرطلبانه عمده‌ای در مشاغل دیگر در زمینه همجنس‌گرایان ایجاد شده است اما همچنان این موضوع در سطح اول فوتبال مردان جهان یک تابو است. جاستین فاشانو بریتانیایی، نخستین فوتبالیست حرفه‌ای بود که در دهه ۹۰ میلادی اعلام کرد همجنس‌گراست، اما فشار این موضوع آنقدر زیاد بود که او را به خودکشی در سال ۱۹۹۸ واداشت. فاشانو در حالی جان خود را گرفت که به صورت حرفه‌ای در لیگ فوتبال آمریکا مشغول به بازی بود.
جاش کاروایو ۲۱ ساله هم در ویدئویی که منتشرکرد تاکید کرد که یاد و خاطره و «کار با ارزشی که جاستین فاشانو» کرد باعث شد تا او نیز همجنس‌گرایی خود را اعلام عمومی کند. این فوتبالیست استرالیایی از باشگاه خود، آدلاید یونایتد، تشکر کرد و گفت: «بدون حمایت باشگاه‌ش نمی‌توانست حتی تصور انتشار چنین ویدئویی را بکند.»

کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این خبر واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. عده‌ای از کاربران معتقدند نیازی به اعلام این خبر نبود و زندگی و تمایلات هر شخص مختص به خودش است و فوتبال صرفا یک سرگرمی ورزشی است و دلیلی ندارد قاطی مسائل شخصی شود. جمعی دیگر هم به این اقدام فوتبالیست استرالیایی احترام گذاشته و عنوان می‌کنند همه گرایشات قابل احترام هستند و بهتر است توهین یا بی‌احترامی صورت نگیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала