فروش کفش‌های ستاره بسکتبال ان بی ای +عکس

© AFP 2023 / Robert Sullivanفروش کفش‌های ستاره بسکتبال ان بی ای +عکس
فروش کفش‌های ستاره بسکتبال ان بی ای +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
اشتراک
انتشار خبر فروش کفش‌های قدیمی مایکل جردن بسکتبالیت معروف به قیمت ۱.۵میلیون دلار با واکنش کاربران در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، یک جفت کفش ورزشی متعلق به مایکل جردن فوق ستاره مشهور بسکتبال ان بی ای روز یکشنبه به قیمت حدودا ۱.۵ میلیون دلار فروخته شد. مایکل جردن این کفش‌های قرمز و سفید نایک را در سال ۱۹۸۴، یعنی در نخستین سال‌های اوایل فعالیت حرفه‌ای خود به پا می‌کرده است.

با این رقم رکورد قیمت در حراج کفش‌های پوشیده شده توسط یک ورزشکار شکسته شد. نیک فیورلا از مجموعه داران مشهور آمریکایی صاحب جدید کفش‌های کهنه مایکل جردن است. کفش‌های مایکل جردن برای هواداران شیکاگو بولز فراتر از پاپوش ساده است و یک نماد به شمار می‌رود. پیتر مور طراح این کفش‌هاست که برای همه طرفداران بسکتبال حالتی نمادین پیدا کرده است.

خانه حراج ساتبی در پستی در حساب توئیتر خود گفت: «با ارزش‌ترین کفش‌های کتانی که تا به حال در حراج ارائه شده است کفش‌های مایکل جردن در فصل ۱۹۸۴ بود که در لاس وگاس به قیمت یک میلیون و ۴۷۲ هزار دلار بفروش رفت. تابستان سال گذشته نیز ، یک جفت کفش نایک ایر جردن در حراجی که توسط کریستیز برگزار شده بود به قیمت ۶۱۵ هزار دلار فروخته شد. بازار کفش‌های خاص و نادر ورزشی و علاقه مردم و مجموعه داران به آن، رو به گسترش است. قبل از این، در ماه آوریل یک جفت کفش نایک کانیه وست، رپر مشهور، به رقم یک میلیون و هشتصد هزار دلار در یک حراجی خصوصی به فروش رفت.»

کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به فروش این جفت کفش واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. عده‌ای از کاربران عنوان می‌کنند که عجیب است خریداران بابت وسایل کهنه و قدیمی یک شخص معروف چنین مبلغی را بپردازند. جمعی دیگر از کاربران هم به این موضوع اشاره می‌کنند که با این کار فرهنگ مقدس‌سازی را جا می‌اندازد یعنی ارزش وسیله یک شخص مشهور را بالا برده و دست نیافتنی می‌کنند تا خواهان زیادی داشته باشد، و این چیزی بود که کشور‌های غربی منع کردند اما به وضوع در روزمرگی‌شان می‌توان دید. برخی دیگر از کاربران هم با نگاهی طنزآمیز به این خبر واکنش نشان می‌دهند و عنوان می‌کنند هرگز حاضر نیستند بابت یک جفت کفش کهنه و قدیمی این مبلغ پول را بپردازند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала