بازار داغ صیغه بارداری با نرخ ۴۰ میلیون و نفقه یک میلیون تومانی +عکس

© Fotolia / Kaspars Grinvaldsبازار داغ صیغه بارداری با نرخ ۴۰ میلیون و نفقه یک میلیون تومانی +عکس
بازار داغ صیغه بارداری با نرخ ۴۰ میلیون و نفقه یک میلیون تومانی +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2021
اشتراک
اجاره رحم، فروش تخمک و صیغه بارداری از مسائل روز در ایران است که دلال‌ها از آن سود می‌برند.
به گزارش اسپوتنیک، طبق جدیدترین آمار هر رحم اجاره‌ای معمولا بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان برای زوج‌های هزینه برمی‌دارد و البته این عدد گاهی با مطالباتی مثل قد، وزن، سن و قیافه مادر جایگزین بالاتر هم می‌رود. یکی از روزنامه‌ها نیز در چند سال گذشته در گزارشی نوشت: «نرخ رحم اجاره‌ای ۱۸ میلیون تومان و حق دلالی نیز دست‌ کم پنج میلیون تومان است. اما در حال حاضر هم هزینه تولد کودک از طریق رحم اجاره‌ای با احتساب هزینه‌ی دارو و پزشک به حدود ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد که با نگاهی کوتاه به این ارقام می‌توان دریافت در طول پنج سال گذشته، قیمت رحم اجاره‌ای چند برابر شده است.»

غالبا این روش‌ها برای زوجینی که به دلیل ناباروری یا مشکلات پزشکی در فرزندآوری دچار مشکل هستند استفاده می‌شود. اما پدیده صیغه بارداری که به تازگی بیشتر از پیش از آن صحبت می‌شود و متقاضیان این کار نیز عموما زنانی هستند که به دلیل مشکلات مالی داوطلب انجام این کار می‌شوند و نرخ ۴۰ میلیون تومان همراه با ماهی یک میلیون تومان نفقه برای زوجینی که خواهان استفاده از این روش هستند هزینه در بردارد.

و اما دلالانی که از این مشکلات سود می‌برند و در این میان کاسبی می‌کنند کم نیستند و بیشتر خود، افرادی را دارند و می‌شناسند که به دلایلی تن به صیغه‌ی بارداری می‌دهند. کاربرانی نیز در فضای مجازی به این مسئله واکنش نشان می‌دهند و از فقر و مشکلات فراوانی که برای متقاضیان وجود دارد صحبت می‌کنند و معتقدند معاوضه‌ی حس مادرانه با پول به دلایلی چون فقر، تلخ‌ترین بخش این اتفاق است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала