قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی: زن غربی، اغواگر و زن شرقی، کارگر و ثروت ساز+ عکس

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر قائم‌مقام سازمان تبلیغات: زن غربی، اغواگر و زن شرقی، کارگر و ثروت ساز+ عکس
قائم‌مقام سازمان تبلیغات: زن غربی، اغواگر و زن شرقی، کارگر و ثروت ساز+ عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.10.2021
اشتراک
انتشار ویدئویی از صحبت‌های روح الله حریزاوی در رابطه با نقش زن در جمهوری اسلامی ایران واکنش‌های مختلفی کاربران را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ایران در رابطه با نقش زن در جمهوری اسلامی صحبت‌های را عنوان کرده‌اند که موجب انتقاد جمعی از کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است. وی در این‌باره عنوان کرد: «انقلاب اسلامی الگوی سومی را برای بالندگی و نقش‌آفرینی زن ترسیم کرد که نه شرقی و نه غربی است. زن غربی، زن فریبنده، اغواگر، زیباروی و زیبارو طلب است. زن شرقی زن کارگر، کارآفرین و ثروت‌ساز است که در فیلم‌های کره‌ای شاهدش هستیم.»

وی همچنین در ادامه اظهار کردند: «اما از نظر اسلام هویت اصلی زن آن مقام معنوی، رهبری، مادری و تربیتی اوست. بنابراین مأموریتی که هم اکنون دنبال کشف آن هستیم و حضرت آقا از ما خواسته‌اند این است که الگوی سوم زن را برای همگان بازتعریف کنیم. زن هدایت‌گر و انسان‌ساز، زن جامعه‌پرداز و تمدن‌ساز، همان زن خانه‌داری است که مأموریت‌گرا نیز هست و خانه‌داری چیز مستقلی از آن نیست. مأموریت و رسالت زن تراز انقلاب اسلامی تربیت و تبیین است. تربیت میدان گسترده‌ای دارد که شامل خودش، خانواده‌اش و جامعه‌اش می‌شود و باید دانست تربیت دانه‌ای نیست؛ تربیت خانوادگی است. خانواده و محیط را باید تربیت کرد، می‌شود شرایطی را فراهم آورد که محیط، تربیت‌کننده خود فرد باشد.»
جمعی از کاربران به این صحبت‌ها واکنش نشان می‌دهند. عده‌ای از کاربران با واکنش‌های منفی عنوان می‌کنند برای این جاهلیت و نادانی ابراز تاسف و ناراحتی و ناامیدی می‌کنند و بر این باورند که نقش زن در هر نقطه‌ای از این کره خاکی والاتر از این صحبت‌ها است و نمی‌توان گفت زن فقط یک وظیفه دارد و مرد هم یک وظیفه، تربیت و رشد و خانواده همگی بخشی کوچک از وظایف دلخواه زنان است نه وظایف اجباری آنها.
برخی از این کاربران با کنایه عنوان می‌کنند برای همین در کشور‌های غربی زنان به جز این وظایف رئیس‌جمهور، وزیر، قاضی، وکیل و مسئولیت‌های بزرگ جامعه در دستانشان است و به این شکل در حال پیشرفت هستند. گروهی دیگر از کاربران هم به این موضوع اشاره می‌کنند که واژه اغواگر یا کارگر ناپسند است چراکه در همان کشور‌ها بسیاری از زنان در حال تلاش برای پیشرفت و صلح و رفاه جامعه‌شان هستند اما متاسفانه از دید برخی مذهبیون زن‌ها فقط می‌توانند شامل همین سه دسته باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала