عجیب‌ترین و متمدن‌ترین روستای ایران +عکس

© Photo / Soheil Ghanbarzadeh عجیب‌ترین و متمدن‌ترین روستای ایران +عکس
عجیب‌ترین و متمدن‌ترین روستای ایران +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2021
اشتراک
در روستای دیزباد بالا تمامی ساکنان با سواد هستند.
به گزارش اسپوتنیک، تصاویری از یک روستا با مناظری زیبا و چشم نواز در یکی از مناطق سرسبز ایران در فضای مجازی منتشر شده که آن را متمدن‌ترین روستای ایران می‌نامند و به همین دلیل مورد توجه کاربران فضای مجازی واقع شده است.

در سایت‌های خبری و فضای مجازی گفته می‌شود، ساکنان این روستا همه از افراد تحصیل کرده هستند و هیچکس نیست که بی‌سواد باشد و به همین دلیل آن را متمدن‌ترین روستای ایران نام‌گذاری کرده‌اند.

روستای دیزباد بالا از توابع شهرستان نیشابور واقع در شمال شرقی ایران در استان خراسان رضوی یکی از معدود روستاهایی‌ست که ۱۰۰ درصد باسواد است و در سال ۱۳۴۸ در سازمان جهانی یونسکو نام خود را به ثبت رسانده است.

هنگامی که وارد این روستا می‌شوید، تابلوهای جالبی را مشاهده خواهید کرد که شما را از شکار کردن و تبر زدن به درختان منع کرده و از همه درخواست شده که محیط زیست و زمین را پاکیزه نگاه دارند و این شعار مردم روستاست.

همچنین یکی دیگر از مسائلی که ساکنان این روستا به آن اهمیت می‌دهند، پاکیزگی محیط زیست و جمع کردن و تفکیک زباله‌هاست. در این روستا نه تنها کسی زباله بر زمین نمی‌اندازد، بلکه هر فرد خود را موظف به جمع کردن زباله‌ها می‌داند به طوری که دیگر کار به تفکیک زباله کشیده نشود.

در مرکز روستا نمادی به صورت دی ان ای وجود دارد که در بالای آن یک لانه کبوتر و یک قلم به چشم می‌خورد. معنای آن این است که فرهنگ حفاظت محیط زیست در ژن مردم دیزباد بالا وجود داشته و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

تعدادی از کاربران چنین زندگی را رویایی می‌دانند و عده‌ای دیگر با اشاره به باسواد بودن ساکنان بیان می‌کنند، مدیریت این روستا دقیقا مانند یک شهر است که به جای برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای احداث کارخانه بر روی پاکیزگی محیط زیست‌شان سرمایه گذاری کردند. برخی از کاربران نیز با دیدن نماد دی ان ای ساکنان این روستا را مغرور و خودشیفته می‌خوانند. بعضی دیگر از کاربران نیز معتقدند انسان به دلیل تنوع‌‌طلبی حتی از مکان خوش آب و هوا هم دل‌زده شده و بهانه آب و هوایی متفاوت را می‌گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала