آیا مسواک زدن مانع از ابتلا به کرونا می‌شود؟

© Fotolia / Alexander Leonovمسواک
مسواک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2021
اشتراک
محققان: با رعایت بهتر بهداشت دهان و دندان می‌توان به پیشگیری از ابتلا به موارد شدید کرونا کمک کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «یونایتدپرس»،مطابق با نتیجه تحقیقات انجام شده با رعایت بهتر بهداشت دهان و دندان می‌توان به پیشگیری از ابتلا به موارد شدید کرونا کمک کرد.
به عقیده محققان، بافت های دهان می توانند به عنوان مخزنی برای کووید-۱۹ عمل کرده و بار ویروسی زیادی را در حفره دهان ایجاد کنند.
محققان برای ارزیابی ارتباط میان سلامت دهان و دندان و شدت ابتلا به کووید-۱۹ ، ۸۶ بیمار مبتلا به بیماری قلبی را در مصر که آزمایش پی. سی. آر کرونای آنها مثبت شده بود، مورد بررسی قرار دادند. اطلاعات از طریق پرسشنامه و سوابق پزشکی، از جمله سطوح پروتئین واکنشی C یا CRP که نشان می دهد آیا التهاب در بدن وجود دارد یا خیر جمع آوری شد.
آنها متوجه شدند که سلامت دهان و دندان ضعیف با ابتلا به کووید ۱۹ شدیدتر و مدت زمان طولانی تر برای بهبودی از این بیماری همراه است. یافته های این مطالعه نشان می دهد که بهداشت دهان و دندان ضعیف ممکن است یک عامل خطر اضافی برای بیماران قلبی مبتلا به کرونا باشد.
سازمان بهداشت جهانی سندرم پس از کووید را به رسمیت شناخت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2021
سازمان بهداشت جهانی سندرم پس از کووید را به رسمیت شناخت
ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال 2019 میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرد.
در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.
 این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.
دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.
سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала