اتفاق غیرمنتظره با حضور فعالان محیط زیست در هفته مد پاریس +ویدئو، عکس

CC0 / / اتفاق غیرمنتظره با حضور فعالان محیط زیست در هفته مد پاریس +ویدئو، عکس
اتفاق غیرمنتظره با حضور فعالان محیط زیست در هفته مد پاریس +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2021
اشتراک
یک دختر فعال محیط زیست در هفته مد پاریس با بنر اعتراضی در دست، وارد شوی لباس شد.
به گزارش اسپوتنیک، "هفته مد پاریس" یکی از چهار رویداد مهم مد در دنیاست که سالانه دو بار در شهر پاریس فرانسه برگزار می‌شود. اما در نمایش "هفته‌ مد پاریس" امسال اخیرا فعالان محیط زیستی جنبش "شورش علیه انقراض" به روی سکوی محل نمایش مدل‌‌ها رفتند و اعتراض کردند. آنها این کار را با هدف اعتراض به تاثیر صنعت مد و لباس بر محیط زیست انجام دادند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی‌که مدل‌های برند "لویی ویتون" جدیدترین لباس‌ها را نمایش می‌دادند، معترضان زیست محیطی روی راهروی صحنه رفتند و جملات اعتراضی خود را نشان دادند. در ابتدا یک زن فعال محیط زیستی به روی سکوی نمایش پرید و بنری با نوشته "مصرف بیش از حد برابر است با انقراض" را حین راه رفتن مدل‌ها روی سکو نشان داد و باعث ایجاد هیاهو در میان تماشاگران شد. این زن معترض اندکی بعد از سوی گارد امنیتی برگزار کننده به زمین خورد و به خارج از سکوی نمایش منتقل شد. و کمی بعد نیز یکی دیگر از حامیان محیط زیست با نمایش همین دست نوشته به روی سکو آمد. او نیز به سرنوشت معترض همفکر خود دچار شد. این اتفاق اختلال چندانی در حرکت مدل‌ها و اختلال در جریان برنامه شوی لباس ایجاد نکرد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله حامیان و فعالان محیط زیست این اقدام شجاعانه را تحسین و واکنش‌های مثبتی نشان می‌دهند. کاربران این اقدام فعالان و حامیان را شجاعانه و امیدوار‌کننده نسبت به آینده محیط زیست دانستند و عنوان می‌کنند در نسلی که شاهد پیشرفت روزافزون صنعت مد و فشن و تاثیر آن بر روی جوان‌های سرتاسر دنیا هستیم امیدوارکننده است که عده‌ای از جوان‌ها ارزش محیط زیست را والاتر از مد می‌دانند.
جمعی دیگر به این موضوع اشاره می‌کنند که برخورد گارد امنیتی با چنین افرادی که تنها برای دفاع و آگاه کردن مردم مقابل دوربین‌ها آمدند کاملا اقدامی نادرست و خشونت آمیزی بود. برخی از کاربران هم از آینده وحشتناک و غم‌انگیز محیط زیست و تخریب روزافزون آن سخن می‌گویند و امیدوارند با تصمیمات و اقدامات آگاهانه از شدت این تخریبات و آسیب‌های محیط زیستی دفاع شود‌.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала