تهدید حاشیه‌ساز وزیر امور خارجه ایران به کره جنوبی +عکس، ویدئو

CC BY 4.0 / IRNA / تهدید حاشیه‌ساز وزیر امور خارجه ایران به کره جنوبی +عکس، ویدئو
تهدید حاشیه‌ساز وزیر امور خارجه ایران به کره جنوبی +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
اشتراک
امیر عبداللهیان، وزیر خارجه کره جنوبی را تهدید کرده است که اگر منابع ایران آزاد نشود صداوسیما سریال‌های این کشور را پخش نمی‌کند!
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان در سفر به روسیه و در دیدار سفیر و کارکنان سفارت ایران در مسکو اظهارتی مطرح کرد که بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته است و کاربران فراوانی به آن واکنش نشان می‌دهند.

او در این سفر با اشاره به گفت‌و‌گویش با وزیر خارجه کره جنوبی اظهار کرد: «هفته گذشته با وزیر خارجه کره جنوبی در مورد مطالبات ایران از این کشور صحبت می‌کردم و این که بانک مرکزی ایران تصمیم گرفته از طریق داوری و حکمیت از بانک‌های کره‌ای به خاطر عدم پرداخت مطالبات ملت ایران شکایت کند. درخواست وزیر خارجه کره این بود که این موضوع متوقف شود تا راهی در این زمینه پیدا شود که البته ما تاکید کردیم که متاسفانه کره در این چند سال علی‌رغم وعده‌های خود برای حل این موضوع تاکنون به آنها در این زمینه عمل نکرده است. و به وزیر خارجه کره جنوبی گفتم بچه‌های ما در خانه سریال کره‌ای می‌بینند و از ما می‌پرسند کره‌‌ای‌های مهربان در این سریال‌ها همان کسانی هستند که پول‌های ما را نمی‌دهند؟»

View this post on Instagram

A post shared by Zahra (@zaahra_aliakbari)


امیرعبداللهیان افزود: «به وزیر خارجه این کشور گفتم مثلا حتی ممکن است صداوسیمای ایران نیز بگوید که دیگر سریال‌های کره‌ ای را پخش نمی‌کنیم به دلیل این که کره به تعهدات خود عمل نمی‌کند که در همین رابطه وزیر خارجه کره جنوبی تاکید داشت که این ارتباط فرهنگی بین دو کشور قطع نشود.»

کاربران در صفحات اجتماعی این موضوع را بازگو می‌کنند و عنوان می‌کنند اینگونه تهدیدها هیچ تاثیری بر اصل ماجرا نخواهد داشت و حتی می‌توان گفت این خنده‌دارترین تهدید سال است. کاربرانی نیز ضمن ابراز تاسف معنوان می‌کنند آیا وزیر امور خارجه ایران باید این چنین ضعیف در مورد مسئله‌ای به این مهمی برخورد کند و جبهه بگیرد. این کاربران معتقدند نه منع واردات لوازم خانگی از کره‌جنوبی و نه منع پخش فیلم‌های کره‌ای از تلویزیون ایران کار به جایی می‌برد و بهتر است برای حل این مسئله چاره‌ای دیگر اندیشید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала