طب سنتی جایگزین واکسن نمی‌شود +عکس

© Sputnik / Maxim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر طب سنتی جایگزین واکسن نمی‌شود +عکس
طب سنتی جایگزین واکسن نمی‌شود +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2021
اشتراک
هیچ یک از طب سنتی ایرانی نمی‌تواند جایگزین واکسن شود.
به گزارش اسپوتنیک، دکتر مجتبی مجاهدی، عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: «هیچ یک از توصیه‌های طب سنتی نمی‌تواند جایگزین واکسیناسیون شود و از نظر هر پزشک آگاه و با دانش، مهمترین کار در شرایط کنونی برای پیشگیری از مرگ و میر بیماران و کاهش عوارض کرونا، واکسیناسیون است.»

وی عنوان کرد برخی از نظرات و پیشنهادات نسنجیده‌ای در خصوص پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ توسط افرادی و با نام طب سنتی یا ایرانی ارائه می‌شود اما طب ایرانی کمک‌های خوبی در زمینه پیشگیری از این بیماری از جمله توصیه‌های حفظ سلامتی عمومی دارد که عموما با مستندات علمی تایید می‌شود و به کاهش میزان ابتلا و عوارض بیماری کرونا کمک می‌کند؛ اما متاسفانه برخی افراد به نام طب ایرانی، ادعاهایی را مطرح و اظهارنظر می‌کنند که از نظر علمی جایگاهی ندارد و قصد آنها بیشتر مطرح کردن نام و سلایق شخصی‌شان است که با توجه به استقبال مردم به طب سنتی ایرانی، پشت تریبون‌هایی مثل طب سنتی خودشان را قرار می‌دهند و مطالب گاها نادرست‌شان را به نام طب سنتی ایرانی به جامعه منتقل می‌کنند تا بیشتر مورد توجه قرار گیرند. 

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «افرادی که جریانات مخالفت با واکسن را مدیریت و هدایت می‌کنند، عموما سطح دانش سلامت و پزشکی اندکی دارند و هدف آنها بیشتر جریان سازی‌های اجتماعی و مطرح کردن خودشان و مجموعه‌های‌شان است. مطالبی که در مخالفت با واکسیناسیون گفته می‌شود، پشتوانه علمی ندارد و متاسفانه برخی افراد، موجی از هراس علیه واکسیناسیون را در بین مردم با هدف سوءاستفاده از افکار عمومی و اهداف شخصی یا کاسب کارانه رواج می‌دهند. جنبش‌ها و جریانات ضدواکسن در بسیاری از کشورهای جهان فعال هستند اما شدت فعالیت آنها در کشورهای مختلف، متفاوت است. »

View this post on Instagram

A post shared by offland (@offlandshop3)


این متخصص طب ایرانی خاطرنشان کرد نتایج حاصل از واکسیناسیون، بهترین عامل برای مقابله با شبهه افکنی‌ها در مورد واکسن است. مطالب علمی که منتشر شده یا گفته می‌شود، می‌تواند مستندی برای تاثیرگذاری واکسیناسیون در کشورهای مختلف باشد. 

ضمن اینکه در حال حاضر واکسیناسیون، مهمترین عامل پیشگیری از مرگ و میر بیماران و عوارض ناشی از کرونا است و در آینده نیز افرادی که واکسینه شده‌اند حتی با تسلط جهش‌‌های جدید ویروس، کمتر دچار مرگ و میر و عوارض شدید بیماری، خواهند شد و خوشبختانه در کشور ایران، علیرغم شبهه افکنی‌ها در مورد واکسن و فعالیت‌های زیاد جنبش‌های ضدواکسن، درصد زیادی از مردم از واکسیناسیون عمومی علیه کرونا استقبال کرده و می‌کنند. با توسعه واکسیناسیون، حجم زیادی از ابتلا به کووید ۱۹، مرگ و میر و عوارض ناشی از این بیماری کاهش پیدا می‌کند.

کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این خبر واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. عده‌ای از این کاربران با این گفته‌ها کاملا موافق هستند و تایید می‌کنند. جمعی دیگر هم با گذاشتن هشتگ نه به واکسن اجباری مخالفت خود را نسبت به این موضوع نشان می‌دهند و از تجربیات خوب یا بد واکسن و طب سنتی خود و یا در اطرافیانشان سخن می‌گویند. برخی از کاربران معتقدند اجباری کردن واکسن طرح مناسبی است اما اگر پیش از آن برای مردم شفاف‌سازی شود محتوی این واکسن‌ها چیست و از تفره رفتن به سوالاتی که ذهن بسیاری از مردم را در زمینه واکسن‌های کرونا به خود درگیر کرده است آگاه سازد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала