ماجرای محاکمه بازپرسان قوه قضایی +عکس

© Sputnik / Natalia Seliverstovaماجرای محاکمه بازپرسان قوه قضایی +عکس
ماجرای محاکمه بازپرسان قوه قضایی +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2021
اشتراک
کاربران در صفحات اجتماعی به شناسایی و محاکمه مفسدین قضایی واکنش نشان می‌دهند.
به گزارش اسپوتنیک، خبری مبنی بر محاکمه بازپرس سابق دادسرای تهران به اتهام فیلتر کردن تلگرام و فساد مالی توجه کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده است.

بیژن قاسم‌زاده سنگرودی، بازپرس سابق دادسرای تهران به اتهام رشوه‌گیری انفصال دائم از خدمات دولتی به ۱۰ سال حبس تعزیری و ضبط مال و پرداخت جزای نقدی محکوم شد. شهرت این مقام سابق قضایی به ماجرای فیلتر شدن تلگرام در اردبیهشت ماه سال ۹۷ باز می‌گردد که با دستور وی اجرایی شد.

در این پرونده فساد اشخاص دیگری که ظاهرا در دستگاه قضایی مشغول به خدمت بودند نیز شناسایی شدند. فرهاد مشایخ و رسول دانیال‌زاده که با اکبر طبری در جریان پرونده‌های ساخت و ساز همکاری داشتند، هر یک به ۱۵ سال زندان محکوم شدند. علاوه بر این یکی دیگر از بازپرسان متهم این پرونده حمیدرضا علیزاده، بازپرس وقت شعبه ۱۵ کارکنان دولت بود که به ده سال زندان محکوم شده است.

View this post on Instagram

A post shared by وکیل شو (@vakilsho)


این خبر در میان کاربران در صفحات اجتماعی واکنش‌ها و انتقاداتی همراه داشته است. تعدادی از کاربران با گلایه از فیلتر بودن تلگرام این سوال را مطرح می‌کنند که اگر فیلتر کردن تلگرام جرم است پس چرا مسئولان مربوطه آن را آزاد نمی‌کنند؟! عده‌ای در پاسخ، تلگرام را تنها جرم کوچکی عنوان کردند که مفسدان بر روی جرم‌های بزرگترشان درپوش گذاشته بودند. برخی از کاربران درخواست باز شدن تلگرام را می‌کنند و برخی دیگر امیدی به رفع فیلتر آن ندارند. گروهی از کاربران نیز عنوان می‌کنند بازپرسان تمام دستورات را از صادق لاریجانی دریافت می‌کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала