جنجال مجسمه زن خوشه‌‌چین با لباس بدن‌نما در ایتالیا +عکس

© AP Photo / Andy Wongجنجال مجسمه زن خوشه‌‌چین با لباس بدن‌نما در ایتالیا +عکس
جنجال مجسمه زن خوشه‌‌چین با لباس بدن‌نما در ایتالیا +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2021
اشتراک
لباس مجسمه زن خوشه‌‌چین به لباس در مجله مد شباهت دارد.
به گزارش اسپوتنیک، انتشار تصویری از مجسمه زنی با لباس نازک و بدن نما در شهر ساپری واقع در جنوب ایتالیا که در میان مقامات این کشور جنجال برانگیز شده با واکنش کاربران در فضای مجازی نیز همراه شده است.

این مجسمه از جنس برنز که برای تجلیل از شعر "خوشه‌چین ساپری" اثر "لوئیجی مِرکانتینی" در سال ۱۸۵۷ ساخته شده، نماد یک زن است که با لباس نازک و بدن‌‌نما با یک دست سینه‌اش را گرفته، موجب شده تا مقامات و سیاست‌مداران ایتالیایی بحث‌هایی در رابطه با تبعیض جنسی را مطرح کنند، آن‌ها با انتقاد از لباس این مجمسه بیان کردند، لباس این مجسمه بیشتر به مدل لباس زنان در مجله مد شباهت دارد.

نماینده کنگره پارلمان ایتالیا، لورا بولدرینی در انتقاد از قرار دادن این مجسمه برای تجلیل گفته است، این مجسمه توهین به زنان و تاریخی که قرار است از آن تجلیل کند می‌باشد. همچنین برخی از سیاست‌مداران ایتالیایی خواستار برداشتن مجسمه از دید مردم عامه شدند.

تعدادی از کاربران بدن و لباس مجسمه را به اینفلوئنسرهای فضای مجازی تشبیه می‌کنند و عده‌ای ظرافت این مجسمه را با ظرافت مجسمه‌های شخصیت‌های ایرانی مقایسه می‌کنند. برخی از کاربران از دیدن اقدامات اروپایی‌ها برای مقابله با بی‌عفتی تعجب می‌کنند و عده‌ای دیگر با انتقاد از ایرانیان آنان را به بی‌عفتی متهم می‌کنند. کاربرانی نیز با دیدن این خبر ایتالیا را بدتر از طالبان دانسته و برخی طالبان را قابل مقایسه با هیچ کشوری نمی‌دانند و حرکت ایتالیا را اقدامی در جهت بی‌بند و باری بیان می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала