رئیس انجمن تغذیه ایران: مردم به جای گوشت، حبوبات بخورند +عکس، ویدئو

© Fotolia / Bit24رئیس انجمن تغذیه ایران: مردم به جای گوشت، حبوبات بخورند +عکس، ویدئو
رئیس انجمن تغذیه ایران: مردم به جای گوشت، حبوبات بخورند +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
اشتراک
اظهارات رئیس انجمن تغذیه در رابطه با مواد غذایی و تغذیه مردم ایران واکنش کاربران را به همراه داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت کار ایران پیش‌تر در گزارشی اعلام کرده بود مهم‌ترین عامل در افزایش خط فقر، تورم بالا در دو گروه خوراکی‌ها و مسکن بوده است و آخرین آمارهای رسمی نشان می‌دهد، خط فقر سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، رشد ۳۸ درصدی داشته و در مرداد ماه ۱۴۰۰، نرخ تورم به عدد ۴٣,٢ درصد رسیده است.

جلال الدین میرزای رزاز رئیس انجمن تغذیه ایران و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: «بارها با مسئولان برای امنیت غذایی در ایران مکاتبه داشتیم و در این اوضاع اقتصادی کشور، یکی از حوزه‌هایی که به شدت آسیب دیده امنیت غذایی است. و با توجه به اینکه مصرف سرانه گوشت، لبنیات و این دست اقلام بسیار گران شده است مردم می‌توانند به جای پروتئین حیوانی، پروتئین گیاهی را جایگزین کنند و به جای گوشت، حبوبات بخورند.»

کاربران بسیاری در صفحات اجتماعی به تندی و با نظرات متفاوت به اظهارات رئیس انجمن تغذیه ایران واکنش نشان می‌دهند و عنوان می‌کنند این بار اول نیست که مسئولان و کارشناسان ایرانی به جای راه‌حل مشکلات معیشتی جامعه مضحک‌ترین توصیه‌ها را عنوان می‌کنند و برای تغذیه مردم، جایگزین غذایی تعریف می‌کنند و موجب خشم بیشتر آنان می‌شوند.

گروهی از کاربران عنوان می‌کنند گویا مسئولان از قیمت حبوبات اطلاعی ندارند که آن را به عنوان جایگزین معرفی می‌کنند! قیمت حبوبات به نسبت سال‌های گذشته بسیار گران‌تر شده است و در واقع کسانی که توانایی خرید گوشت را ندارند توانایی خرید حبوبات را نیز ندارند و این موضوع از پیامدهای تورم است. هر چه تورم بیشتر باشد فقر بیشتر و قدرت خرید کمتر می‌شود که تاثیرش را روی سفره مردم نشان می‌دهد.

کاربرانی نیز با کنایه عنوان می‌کنند هرگاه مسئولان خود را در سطح مردم قرار دادند و توصیه‌هایی را که به آنها می‌کنند خود نیز عملی کنند آنگاه می‌توان گفت جامعه در حال گذشتن از یک بحران است نه اینکه این توصیه برای دیگران باشد و خود در جایگاه بالاتر برای مردم شعار دهد.

گروهی از کاربران هم عنوان می‌کنند مردم خود می‌دانند چه اقلامی را خریداری کنند و در سبد کالای خود قرار دهند، مگر پیش از این مسئولان بی‌کفایت در ایران مشکلی از مشکلات مردم حل کرده‌اند که اکنون توصیه‌های مختلفی را مطرح می‌کنند؟!۰
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала