واکنش کاربران ایرانی به تست چشمی زائران بازگشته از اربعین +ویدئو

© Sputnik / Vitaly Timkivواکنش کاربران ایرانی به تست چشمی زائران بازگشته از اربعین +ویدئو
واکنش کاربران ایرانی به تست چشمی زائران بازگشته از اربعین +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2021
اشتراک
زائران ‎اربعین در بازگشت «بصورت چشمی» و بدون تست PCR وارد کشور ایران می‌‌شوند.
به گزارش اسپوتنیک، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت ایران گفته است از کسانی که از عراق به ایران بازگردند تست پی سی آر گرفته خواهد شد و به گفته وی کسانی که دارای علامت باشند با اورژانس به مراکز درمانی منتقل خواهند شد.

اما در روزهای اخیر در ویدئو منتشر شده از صحبت‌های رستم قاسمی، وزیر راه ایران، از انجام تست PCR برای زائران ایرانی در برگشت از مراسم اربعین عراق چیزی مطرح نشد و تنها وی عنوان کرد: «حدود ۳۵ هزار نفر بلیط بازگشت گرفته‌اند و زائران می‌توانند از طریق مرزهای هوایی بازگردند و آن افرادی که از این ظریق نمی‌خواهند بازگردنند ۳ مرز به روی آن‌ها باز است و می‌توانند از مرزهای زمینی وارد شوند، بنابراین از هر دو طریق برای بازگشت محدودیتی نیست؛ همچنین برای ایجاد سهولت و سرعت در مرزها فقط "تست چشمی" کرونا گرفته خواهد شد.

سخنان و تصمیمات هر یک از این مسئولان با موجی از واکنش‌های کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است. عده‌ای از کاربران عنوان می‌کنند زائران در جمعیت‌های بسیار شلوغی مانند عراق و زیارتگاه‌ها و مسیر رفت و بازگشت حضور پیدا کردند و با ورودشان به کشور بدون تست دادن فقط باعث شیوع موج بعدی و جهش یافته از ویروس کرونا خواهند شد و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند.

جمعی دیگر از کاربران مخالفت خود را اینگونه عنوان کردند که حتی با گرفتن تست و جواب منفی هم بسیاری هنوز هم ناقل هستند و در هر دو صورت، مجددا شیوع کرونا در ایران اوج می‌گیرد.

برخی از کاربران هم با نگاهی طنزآمیز و تمسخر بیان می‌کنند به نظر می‌رسد تست کرونا به صورت چشمی، ابداعی جدید برای تشخیص کرونا با سرعت بالا، بدون درد و هزینه به زودی در ایران آغاز خواهد شد.

 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала