شیوه عجیب و خطرناک جابجایی زائران اربعین با هواپیمای نظامی +ویدئو

© AFP 2023 / Mohammed Sawaf شیوه عجیب و خطرناک جابجایی زائران اربعین با هواپیمای نظامی +ویدئو
شیوه عجیب و خطرناک جابجایی زائران اربعین با هواپیمای نظامی +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2021
اشتراک
جابجایی زائران ایرانی اربعین با هواپیمای نظامی خبرساز شد.
به گزارش اسپوتنیک، انتشار ویدئویی مبنی بر جابجایی زائران ایرانی با هواپیمای ایلوشین نظامی به شهر کربلا عراق با واکنش و نگرانی کاربران فضای مجازی همراه شده است. ویدئوی گرفته شده توسط فردی در هواپیمای نظامی نشان می‌د‌‌هد، تعداد زیادی از زائران ایرانی در این هواپیما در ۲ طبقه جای داده شدند که قصد سفر به کشور عراق برای مراسم اربعین چهلم امام حسین را دارند. گفته شده این پرواز که مجوز رسمی نداشته، یک هواپیمای ایلوشین نظامی حامل مسافران اربعین بوده که توسط یک نهاد نظامی هماهنگ شده است.

همچنین در این ویدئو مشخص است که هواپیما به دو قسمت تقسیم شده در سمت راست زنان و در سمت چپ و بالا مردان نشسته‌اند. در این فیلم از تاریخ ضبط ویدئو چیزی به میان نیامده است اما از ماسک زدن برخی مسافران می‌توان فهمید که این فیلم به تازگی گرفته شده است. سازمان هواپیمایی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هواپیما متعلق به سازمان نیروهای مسلح بوده است، این سازمان بیان کرده که این پروازها غیرتجاری هستند. در این پروازها بلیت فروخته نمی‌شود و مردم عادی با این هواپیماها جابجا نمی‌شوند، بلکه دستگاه‌های اجرایی بنا به ضرورت خود، نیروها و بارهای مورد نیاز را از این طریق به عراق اعزام می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by پارسینه (@parsine1)


تعدادی از کاربران با ابراز نگرانی از جای دادن مسافران بطور فشرده و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی واکنش نشان می‌دهند و عده‌ای دیگر از لغو تست پی سی آر برای ورود به کشور عراق سخن می‌گویند. بعضی از کاربران با یادآوری خاطرات اربعین پارسال بیان می‌کنند که بسیار به آن‌ها خوش گذشت، اما برخی با انتقاد از این پیام‌ها، اربعین را روز سوگواری و چهلم امام حسین عنوان کردند. جمعی نیز با واکنش به رفتار پرخطر زائران ایرانی مبنی بر ماسک نزدن و رعایت نکردن فاصله ایمنی از یکدیگر، علت رفتار آن‌ها را اعتماد به اعتقادات مذهبی‌شان بیان کردند اما تعدادی از کاربران این اعتقادات را قبول نداشته و آنها رد می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала