بازتاب ممنوعیت ورود ایرانیان به گرجستان +عکس

© Sputnik / Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر بازتاب ممنوعیت ورود ایرانیان به گرجستان +عکس
بازتاب ممنوعیت ورود ایرانیان به گرجستان +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2021
اشتراک
ممانعت گرجستان از ورود ایرانیان به خاکش با موجی از واکنش‌های انتقادی کاربران ایرانی همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، گرجستان ۲۳ فوریه ۲۰۲۰، سه روز پیش از آنکه اولین مورد ابتلا به کرونا در کشورش را تأیید کند، مرزهایش با ایران را بست؛ اما اعلام کرد این محدودیت موقتی است و به زودی مرزها باز می‌شود اما این محدودیت همچنان باقی است و در ماه‌های اخیر ممنوعیت ورود ایرانیان به خاک گرجستان رخ داده است و به یک بحران در زندگی ایرانیان مقیم و ساکن این کشور بدل شده‌ است. و در رابطه با این اتفاق مهم، تاکنون وزارت خارجه و دولت گرجستان و وزارت امور خارجه و سفارت ایران واکنش یا اقدام قاطعی برای حل این معضل انجام نداده‌اند.

این ممنوعیت معضلی برای خانواده‌های ایرانی است که از هم جدا مانده‌اند و زندگی‌ها و کسب‌ و‌ کارهایشان نامعلوم شده است. گویا مشکل نه لزوما پاسپورت ایرانی، بلکه هویت ایرانی است؛ تا جایی که حتی ایرانیانی که با پاسپورت آلمانی و کارت واکسیناسیون کامل (فایزر) قصد ورود به گرجستان را داشته‌اند نیز از امکان عبور از مرز بازمانده‌‌اند. اتفاق عجیب‌تر اینست که ایرانیانی که با زدن دو دُز واکسن و اقامت دائم گرجستان خاک این کشور را به مقصد کشور دیگری ترک کرده‌اند و اصلا به ایران باز‌نگشته‌اند هم اجازه ورودشان به خاک گرجستان داده نشده و آنها را از فرودگاه برگردانده‌اند.

با توجه به شرایط پیش آمده بسیاری از افرادی که در گرجستان زندگی می‌کنند و به هر دلیلی به این کشور مهاجرت کردند و تمام سرمایه و زندگی‌شان را به این کشور منتقل کرده‌اند انتظار دارند از سوی وزارت خارجه و سفارت ایران در گرجستان حمایت شوند. اما جمعی از سرمایه‌گذاران ایرانی شرایط حاکم در گرجستان را نپذیرفتند و تاب نیاوردند و ناچار به فروختن دارایی و املاک خود زیر قیمت شده‌اند و شنیده‌ها حاکی از این است که سیلی از سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم گرجستان، به سمت ترکیه سرازیر شده‌اند.

غالب کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این اقدام گرجستان، ابراز تاسف و ناراحتی می‌کنند و عنوان می‌کنند کشورهای بزرگ و ابر قدرت‌تر، چنین اقدامی را نسبت به ایران انجام ندادند و مضحک به نظر می‌رسد که این، کشور همسایه است و زمانی متعلق به خاک ایران بود و در حال حاضر هم‌زبانهایی از تبار آذربایجان در خود ایران زندگی می‌کنند و این چنین اقدامی صورت گیرد. عده‌ای از کاربران عقیده دارند ممکن است ممنوعیت بعدی در کشور ترکیه باشد چراکه مانند گرجستان، ایرانی‌های بسیاری در این کشور زندگی می‌کنند و در آنجا سرمایه‌گذاری کرده‌اند. جمعی دیگر از کاربران از تجربیات و سختی‌های ممنوعیتشان در این کشور صحبت می‌کنند و بر این باورند هیچ جا خاک خود آدم نمی‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала