بحران اجاره‌بها و پدیده‌ی اجاره اشتراکی خانه در تهران +عکس

© Sputnik / Arina Topolevaبحران اجاره‌بها و پدیده‌ی اجاره اشتراکی خانه در تهران +عکس
بحران اجاره‌بها و پدیده‌ی اجاره اشتراکی خانه در تهران +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2021
اشتراک
سکونت ۲ خانواده در یک واحد مسکونی به علت افزایش اجاره‌بها در تهران مورد انتقاد کاربران در صفحات اجتماعی قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، خبرهایی مبنی بر اجاره یک واحد مسکونی برای دو خانواده در استان تهران در فضای مجازی منتشر می‌شود که بیانگر افزایش سرسام آور قیمت اجاره‌بها در تهران می‌باشد و سبب پیدایش پدیده عجیبی به نام "اجاره اشتراکی خانه" شده است. در این پدیده دو خانواده برای تقسیم هزینه اجاره‌بها در یک واحد مسکونی کنار هم زندگی می‌کنند.

طی گزارش میدانی در این‌باره یک مشاور املاکی می‌گوید: «تنها افراد مجرد نیستند که دنبال اجاره خانه به صورت مشترک هستند. افزایش اجاره‌ها حتی خانواده‌ها را مجبور کرده که خانه اشتراکی اجاره کنند و ما، مستاجر متاهل هم داشتیم که با یک خانواده دیگر خانه اجاره کردند که دو خانواده متاهل که با هم ۶ نفر می‌شدند یک خانه ۷۰ متری را ۳۰۰ میلیون تومان رهن کردند.»

یکی دیگر از مشاوران املاک می‌گوید: «از شغل‌های مختلف برای اجاره اشتراکی خانه مستاجر داشتیم. سه نفر که از کادر بیمارستان هستند با هم یک خانه ۴۰ متری اجاره کردند. مبلغ وام ودیعه مسکن برای شهروندان تهرانی ۷۰ میلیون تومان است. با ۷۰ میلیون رهن در تهران هم خانه پیدا می‌شود اما به شرط اینکه ماهانه حداقل ۴ تا ۵ میلیون تومان اجاره بدهید یعنی دو برابر حداقل حقوق یک کارگر. از سوی دیگر اجاره خوابگاه هم افزایش داشته است و اگر در مناطق متوسط به بالای تهران بخواهید خوابگاه اجاره کنید، برای یک تخت در یک اتاق چهار نفره حداقل باید ماهی یک میلیون تومان بدهید.»

View this post on Instagram

A post shared by پارسینه (@parsine1)


پروانه ایزدخواست با انتشار کارتونی در صفحه‌ی اینستاگرام خود به این موضوع واکنش نشان داد. کاربران بسیاری نیز در این باره بحث و گفت‌و‌گو می‌کنند و مقصر اصلی این اتفاقات را عدم مدیریت صحیح و مدبرانه عنوان می‌کنند. این کاربران ضمن ابراز تاسف از ایجاد چنینی اتفاقی پس از گور خوابی، کارتن خوابی، ماشین خوابی و پشت بام خوابی عنوان می‌کنند چگونه با چنین شرایط اقتصادی، بیکاری و نبود مسکن برای جوانان، نمایندگان و مدیران سطح بالا، قشر جوان را به ازدواج و فرزندآوری تشویق می‌کنند؟!

کاربرانی نیز عنوان می‌کنند از این موارد حتی در ساختمان خود نیز دیده‌اند که در یک خانه چهار خوابه چهار خانواده زندگی می‌کنند و این مسئله بسیار دردناک است با این وضع گرانی و افزایش هر روزه‌ی قیمت‌ها آینده ترسناک‌تر می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала