پنج علامت مهم و هشدار دهنده سکته مغزی در افراد +عکس

© Depositphotos.com / Yacobchuk1پنج علامت مهم و هشدار دهنده سکته مغزی در افراد +عکس
پنج علامت مهم و هشدار دهنده سکته مغزی در افراد +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2021
اشتراک
عدم تعادل هنگام راه رفتن، مشکل بینایی، اختلال گفتاری، عدم تقارن صورت و احساس ضعف در بازو و فک علائم هشدار دهنده سکته مغزی هستند.
به گزارش اسپوتنیک، افرادی که دچار سکته مغزی می‌شوند در هفته‌های اول وقوع سکته بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند. سکته مغزی ممکن است بر ناحیه‌هایی از مغز که تعادل را کنترل می‌کند، تاثیر بگذارد. ضمن اینکه دو سوم قربانیان سکته مغزی ممکن است در اثر سکته دچار اختلال در بینایی شوند.

اگر فردی قادر نباشد به درستی تکلم کند، نشانه‌ی سکته مغزی است. همچنین اگر فرد مشکوک پس از لبخند زدن یک طرف صورتش دچار افتادگی شود باید او را سریعا به بیمارستان انتقال داد. علاوه بر این موارد در صورتی که از فرد درخواست شود دستش را بالا بیاورد اما به سمت پایین حرکت دهد، نشانه‌ی دیگر سکته مغزی است.

برای افرادی که دچار سکته مغزی شده‌اند، زمان بسیار حائز اهمیت است. مدیریت زمان و انتقال به موقع بیمار به بیمارستان نه تنها می‌تواند نجات‌دهنده زندگی او باشد، بلکه از بروز نقایص دائمی نیز در بیمار جلوگیری می‌کند.

کاربران زیادی از تجربه‌های خود در مواجهه با افرادی که دچار سکته مغزی شده‌اند می‌گویند و آنها را با سایر کاربران به اشتراک می‌گذارند. این کاربران معتقدند آشنایی با علائم و اقدامات لازم در صورت بروز این اتفاق در افراد جان فرد را می‌تواند نجات دهد، حتی اگر آن فرد خود شخص باشد. بنابراین بهتر است افراد را با کمک‌های اولیه به بیماران با تولید انیمیشن و سایر موارد آشنا کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала