چه مکمل هایی برای مقابله با کرونا مفید هستند؟

© Fotolia / Viperfzkچه مکمل هایی برای مقابله با کرونا مفید هستند؟
چه مکمل هایی برای مقابله با کرونا مفید هستند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2021
اشتراک
مکمل ها می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بهداشت نیوز، برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، اولین و مهمترین ویتامینی که باید تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه مصرف شود ویتامین D است. این ویتامین به دلیل اثر ضد التهابی که دارد به شدت بر تقویت سیستم ایمنی موثر است.
در ایران کمبود ویتامین D به دلایل عرض جغرافیایی، نژاد شایع است، مزیت مصرف مکمل ویتامین D 1000 این است که زیاد به سطح مسمومیت در خون نمیرسد و سطح ویتامین دی را در خون در حد مطلوب حفظ می کند و جذب بهتری نیز دارد.
پنج مکمل برتر برای تقویت ایمنی بدن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2020
پنج مکمل برتر برای تقویت ایمنی بدن
همواره توصیه می شود که بدون تجویز پزشک یا متخصص تغذیه مکمل دریافت نکنید زیرا ویتامین های محلول در چربی مثل ویتامین های A,D, E, K میتوانند در دوز بالا مسمومیت زا باشند. ویتامین D در دوز بالا میتواند باعث مسمومیت و ایجاد رسوب کلسیم در بافت های نرم، تشکیل پلاک های کلسیمی در دیواره ی عروق و افزایش ریسک بیماری های قلبی عروقی  و حتی افزایش ریسک سنگ های کلیوی شود. ویتامین دیگری که بسیار بر تقویت سیستم ایمنی موثر است ویتامین A است. بنابراین توصیه می شود که مصرف منابع حاوی ویتامین A و پیش ساز ویتامین A مثل هویج و انبه که آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند را فراموش نکنید.
ریز مغذی دیگری که برای سیستم ایمنی بدن مناسب است ویتامین C است که علاوه بر اینکه بعنوان یک آنتی اکسیدان عمل میکند در تنظیم سیستم ایمنی هم نقش دارد. سلنیوم نیز یکی دیگر از مواد آنتی اکسیدانی است که میتواند در تقویت سیستم ایمنی و بهبود عوارض ناشی از بیماری کرونا موثر باشد. روی یا همان زینک عنصر دیگری است که برای تقویت سیستم ایمنی و افزایش اشتها در بیماران مبتلا به کرونا موثر است. ویتامین های گروه ب خصوصاً (B1، B6 و B12) هم در تقویت اشتها در بیماران مبتلا به کووید موثرند.
ماده مغذی دیگری که می تواند موثر باشد امگا 3 است. امگا 3 در کاهش التهاب بیش از حد در زمانیکه افراد به کووید مبتلا می شوند می تواند موثر باشد. توصیه می شود که از روغن کلزا یا کانولا یا روغن زیتون و همچنین از گردو یا ماهی به میزان کافی در رژیم غذای استفاده کنیم. علاوه بر این باید توجه داشت که از اسیدهای چرب اشباع و ترانس استفاده نکنیم زیرا آنها می توانند باعث التهاب در بدن شوند.
اگر افراد مبتلا به کرونا دچار اسپاسم یا گرفتگی های عضلانی هستند، می توانند از مکمل های منیزیم برای کاهش گرفتگی های عضلانی کمک بگیرند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала