بزرگترین دلایل طلاق زوج‌ های ایرانی +عکس، ویدئو

© Fotolia / Krivinisبزرگترین دلایل طلاق زوج‌ های ایرانی +عکس، ویدئو
بزرگترین دلایل طلاق زوج‌ های ایرانی +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2021
اشتراک
مسئولیت تصمیم‌گیری خود را در راستای خوشبختی فرد جدید بپذیرید.
به گزارش اسپوتنیک، خبری مبنی بر بزرگترین عوامل طلاق در کشور ایران در غالب پوستر در دنیای مجازی منتشر شده که واکنش کاربران را در پی داشته است. رئیس دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌های سازمان بهزیستی، بالاترین علت طلاق در سال ۱۴۰۰ را عدم مسئولیت‌ پذیری طرفین، بی‌توجهی زوجین به یکدیگر و بی‌احترامی زن و مرد به یکدیگر عنوان کرد.

فرد مسئولیت‌پذیر شخصی است، که مسئولیت‌های مختلف در زندگی زناشویی را پذیرفته است و در هنگام بروز مشکلات و مسائل احتمالی، در حد توان تلاش خود را برای حل آن مشکل انجام می‌دهد. وی در صورت نیاز از همسر خود یاری می‌طلبد.

فردی که به تازگی وارد یک زندگی جدید شده، مسئولیت تصمیم‌هایی که در زندگی مشترک می‌گیرد را پذیرفته است و آن‌ها را در راستای خوشبختی و سعادت فردی جدید و رفع نیازهای خود و همسرش محقق ساخته است. این فرد احساس ارزشمند بودن و عزت نفس بالا دارد. حس مسئولیت‌‌پذیری بینش فرد را نسبت به رفع موانع پیش رو گسترده‌تر کرده و شجاعت آنان را در برخورد با مشکلات و گذر از ناهمواری‌های زندگی افزایش داده است.

بی‌توجهی زن و مرد به رفتار یکدیگر در زندگی مشترک یکی از عوامل بالا بردن آمار طلاق محسوب می‌شود. آن‌ها با انجام دادن رفتارهایی که به نظرشان اشتباه است، احساس نارضایتی پیدا می‌کنند اما با بی‌توجهی به تذکرات یکدیگر و تکرار شدن آن‌ها به حساسیت ذهنی تبدیل می‌شود. مانند باز گذاشتن در خمیر دندان که تکرار آن می‌تواند حتی به طلاق منجر شود.
تعدادی از کاربران ازدواج در شرایط کنونی را حماقت محض می‌دانند و عده‌ای دیگر دلیل ازدواج نکردنشان را زیاده خواهی خانواده‌ها عنوان می‌کنند و کاربران دیگر نیز از نبود انگیزه برای شروع زندگی مشترک سخن می‌گویند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала