انتقاد تند کاربران از فود بلاگر ایرانی +ویدئو، عکس

اشتراک
رستورانگردی خانمی جوان در تهران و تست غذاهای متنوع در مقابل دوربین با واکنش‌های تند کاربران همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، بلاگرهای مختلفی در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند اما اخیرا کاربران ایرانی به بلاگرهایی که غذاهای رستوران‌های مختلف را تست می‌کنند و از غذاهای لذیذ آن رستوران فیلمبرداری می‌کنند و در معرض دید همگان برای تبلیغات قرار می‌دهند انتقاد می‌کنند.
مهدیس فود، یکی از این بلاگرهاست که بسیاری از روش تبلیغات او و نحوه‌ی غذا خوردن او انتقاد می‌کنند. اما موضوعی که این روزها مورد توجه قرار گرفته است ویدئویی است که در انتهای یکی از تبلیغات این بلاگر منتشر شده است. در انتهای یکی از تبلیغات تست غذا و تعریف و تمجید از مزه غذاهایی که پیش روی این بلاگر است مردی تکه نانی در دست دارد و عنوان می‌کند از غذاهایی که می‌خوردید ذره‌ای هم به ما بدهید که با نانمان بخوریم که انتشار این ویدئو در فضای مجازی انتقادهای وسیعی در این رابطه به همراه داشته است.

سید مجید حسینی روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای در صفحه‌ی شخصی خود با انتشار این ویدئو، به این موضوع واکنش نشان داد و از این اتفاق انتقاد کرد. وی در توضیح این پست گفت: «مشکل طبقات بالا این نیست که تنها می‌خورند؛ یا زیادی می‌خورند یا منابعشان از جیب پایینی‌هاست؛ مشکل اینست که سبک زندگی نوش‌خوارانه خودشان را در چشمان پایینی‌ها فرو می‌کنند! برای پایینی‌ها رویا می‌سازند‌؛ آنها را طرفدار سبک زندگی خودشان می‌کنند، و در نهایت تحقیرشان می‌کنند. مشکل تبعیض در ایران امروز فقر نیست؛ مشکل تحقیر فقراست؛ در حقیقت ما با فقر فقط روبرو نیستیم، ما ضدیت با فقیر و بی‌ارزش شدن آدم بی‌پول و بی‌فرهنگ تلقی شدن مستضعف طرفیم، چون سبک زندگی پر‌خور طبقات بالا، ملاک فرهنگ ‌و زندگی خوب است؛ این کلیپ را تا انتها ببینید و شخصیت مستضعف را با همه نشانه‌های زندگی‌اش با شخصیت شادخوار مقایسه کنید؛ آنچه هست تحقیر فقراست؛ و تبعیض بنیان برافکن است، چون فرهنگیست؛ این کلیپ را بارها ببینید و خودتان بگویید دوست دارید کدام طرف باشید. پی نوشت: «فقر چیز سیاه و بدیست؛ اما فقیر محترم و با ارزش است، تحقیر فقرا نتیجه‌اش توسعه تبعیض و نابرابریست؛ جامعه‌ای که فقیر را تحقیر می‌کند‌، سرمایه‌دار را مسلط‌تر می‌کند؛ آینده طبقه متوسط فقر است با این روند.»

بسیاری از کاربران با نظرات سید مجید حسینی موافق هستند و عنوان می‌کنند در این شرایط بد اقتصادی که بسیاری از مردم در ایران به سختی روزگار خود را می‌‌گذارند اینگونه تبلیغات چندان مناسب و جالب نیست و یا بهتر است روش دیگری برای تبلیغ خوردنی‌ها در نظر بگیرند نه اینکه در مقابل دوربین و با نگاه در چشمان هزاران نفر مخاطب که معلوم نیست کدام یک سیر است یا گرسنه این چنین تبلیغ شود. برخی از کاربران معتقدند بیشترین چیزی که در این ویدئو قابل مشاهده است فقر فرهنگی خانم بلاگر است نه فقر مالی آن آقایی که در انتهای ویدئو تکه نان خالی در دست دارد.

View this post on Instagram

A post shared by آگاهی (@sisii_natural)


کاربرانی نیز با این نظرات مخالف هستند و عنوان می‌کنند در همه جای دنیا فود بلاگر وجود دارد اما چیزی که در ایران مورد توجه است شدت فقر در این کشور است که سبب شده است بسیاری از مردم در حسرت خوردن غذای خوب باشند و در واقع مقصر اصلی افرادی هستند که فقر را برای منافع خود در این کشور گسترش دادند و اینگونه شکاف طبقاتی ایجاد کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала