چرا تعداد افراد مبتلا به فشارخون بالا افزایش یافته است؟

© Fotolia / Anbel فشارخون
 فشارخون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2021
اشتراک
626 میلیون زن و 652 میلیون مرد در جهان مبتلا به فشار خون بالا هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت « globaltimes»، بر اساس یک مطالعه انجام شده، 626 میلیون زن و 652 میلیون مرد در جهان مبتلا به فشار خون بالا هستند.

بنابر مطالعات صورت گرفته، شمار افراد مبتلا به فشار خون بالا در جهان طی سه دهه گذشته دو برابر شده است.

بر اساس مطالعه منتشره در لنست، به طور تکان دهنده‌ای، تقریبا ۴۱ درصد از زنان و ۵۱ درصد از مردان مبتلا به فشار خون بالا یا فشار خون بالا از وضعیت پزشکی خود بی خبر بودند. در نتیجه، بیش از نیمی از بزرگسالان در سال ۲۰۱۹ برای درمان بیماری خود اقدامی انجام نداند و  همین موضوع آنها را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی قرار داد.

 ارتباطی بین مصرف قهوه و بیماری های قلبی وجود ندارد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2021
آیا می دانید، ارتباطی بین نوشیدن قهوه و بیماری های قلبی وجود ندارد؟

کانادا و پرو کمترین سهم افراد مبتلا به فشارخون بالا را دارند و یک نفر از هر 4 نفر مبتلا به این بیماری است.

تایوان، کره جنوبی، ژاپن، سوئیس، اسپانیا و بریتانیا سهم فشارخون بالا در بین زنان  کمتر از 24 درصد است و این سهم در بین مردان در بنگلادش و اتیوپی و اریتره کمتر از 25 درصد است.

بیش از نیمی از مردان در آرژانتین و پاراگوئه و تاجیکستان از فشار خون بالا رنج می برند.  یک زن از بین 4 زن و یک مرد از بین 5 مرد در جهان تحت درمان فشار خون بالا قرار دارند.

مطالعات بعمل آمده از سوی سازمان جهانی بهداشت  نشان می‌دهد سالانه  هشت میلیون ۵۰۰ هزار نفر از مبتلایان به فشار درجهان  جان می‌بازند. فشار خون بالا باعث لطمه به عروق قلب، مغز و دیگر اعضای بدن از جمله کلیه می‌شود. کارشناسان بهداشتی خاطر نشان کردند که کاهش فشار خون می‌تواند سکته‌های مغزی را تا ۴۰-۳۵ درصد ، حملات قلبی را ۲۵-۲۰ درصد و نارسایی قلبی را حدود ۵۰ درصد کاهش دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала