پذیرش دختران تیم روباتیک رویاپردازان افغان از سوی مکزیک +ویدئو، عکس

© https://twitter.comپذیرش دختران تیم روباتیک رویاپردازان افغان از سوی مکزیک +ویدئو، عکس
پذیرش دختران تیم روباتیک رویاپردازان افغان از سوی مکزیک +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2021
اشتراک
دولت مکزیک پذیرای پنج تن از اعضای تیم روباتیک دختران افغانستان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، مارسلو اِبرار،‌ وزیر خارجه مکزیک در فرودگاه مکزیکوسیتی به استقبال پنج زن جوان عضو تیم روباتیک افغانستان مشهور به «رویاپردازان افغان» با ۲۰ عضو، که پیش از این برنده‌ی جایزه بین‌المللی نیز شده بودند، رفت. این دختران جوان پس از تصرف کابل به دست طالبان از افغانستان خارج شده‌‌اند. وزیر خارجه مکزیک اعلام کرد:‌ «تعهد ما به حفظ ارزش‌های انسانی سبب شده است ما این زنان را بپذیریم و مایلیم از ته دل به آنها بگوییم که در خانه خود هستند.»


چهار تن از این دختران، در حالی که روسری بر سر و ماسک تنفسی بر چهره داشتند با خبرنگاران گفتگو کردند. یکی از اعضای این تیم که هویت‌شان به دلایل امنیتی افشا نشده، به خبرنگاران گفت: «آنها نه تنها جان ما که رویاهای ما را نجات دادند.» و تاکید کرد که تیم روباتیک زنان افغان «ثابت کرده است که زنان نیز می‌توانند همپای مردان در دانش سهیم باشند.»


آنها همچنین افزودند که با قدرت گرفتن طالبان، زنان افغان با دشواری‌های بسیاری روبرو می‌شوند و از همین رو آنان سپاس‌گزارند که توانسته‌اند اکنون در مکزیک باشند.
کاربران این اقدام مکزیک را بسیار عاقلانه عنوان کردند و معتقدند این کشور نیروی جوان و نخبه افغان را پذیرفته است. برخی از کاربران عنوان می‌کنند بهتر است مردم عادی کشور افغانستان را نیز بپذیرند وگرنه هر کشوری از نخبه‌ها استقبال می‌کند.


جمعی از کاربران نیز ضمن اظهار تاسف برای آواره شدن مردم افغانستان عنوان می‌کنند کشورهای همسایه افغانستان از جمله ایران می‌بایستی پذیرای این تیم می‌بود اما متاسفانه به این مسائل توجه نمی‌شود و افغان‌ها در ایران با نگاه نژادپرستانه روبرو هستند که جمعی از کاربران این موضوع را تکذیب می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала