اگر تنها یک وعده غذا در روز بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد

© Flickr / kris krügاگر تنها یک وعده غذا در روز بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد
اگر تنها یک وعده غذا در روز بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2021
اشتراک
یک وعده غذایی می تواند یک اقدام اضطراری باشد - اگر وقت غذا خوردن سه تا چهار بار در روز ندارید- با خوردن یک وعده موجب ذخیره بیشتر چربی در بدن می شود.

به گزارش اسپوتنیک، پاول ایسانبایف ، متخصص تغذیه در روسیه در مقاله ای تصریح می کند که بدن در برابر رژیم غذایی شدید به عنوان مثال خوردن یک بار در روز، چگونه واکنش نشان می دهد.

راحتترین رژیم لاغری در دنیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
گزارش و تحلیل
راحتترین رژیم لاغری در دنیا

ایسانبایف  در این مقاله نوشت: "اگر به دلیل کمبود وقت یکبار در روز غذا می خورید، این وضعیت هیچ مزیتی برای سلامتی  ندارد. شما متابولیسم خود را تضعیف می کنید: بدن وارد حالت اکو می شود و از آنجا که دوره ناشتایی بسیار طولانی است، شروع به ایجاد ذخایر استراتژیک چربی برای بدن می کند. در نتیجه ناخودآگاه بیشتر میان وعده میل کنید: قهوه با بیسکویت، چای با شیرینی بیشتری می خورید. اکثر مردم حتی این میان وعده ها را به عنوان یک وعده غذایی درک نمی کنند، اگرچه بدن به هر حال کالری دریافت می کند."

پاول ایسانبایف می گوید که وقتی یک بار غذا می خورید، اندازه وعده در روز بسیار بیشتر است. خطر پرخوری، و خیلی سریع شما به مدل رفتاری عادت خواهید کرد که در دراز مدت منجر به افزایش وزن می شود.

گفتنی است، همواره اولین و رایج ترین اشتباه کاهش شدید میزان کالری رژیم غذایی است. این به نظر منطقی می رسد اما با کاهش بیش از نصف کالری مصرفی، بدن را در حالت استرس قرار داده و متابولیسم بدن را کند می کند. بنابراین، بهترین راه حل کاهش کالری به تدریج است. برای مبتدیان، مصرف روزانه شیرینی را کنار بگذارید، سپس مصرف الکل را به دو بار در ماه کاهش دهید، نان سفید را با غلات کامل جایگزین کنید.
اشتباه دوم، تغذیه کم است. اعتقاد بر این است که با تغییر دادن به وعده های غذایی مکرر در بخش های کوچک، می توانید به راحتی و بدون درد وزن خود را کاهش دهید. با این حال، در عمل همان میزان غذا با تعداد آنها در طول روز افزایش می یابد. که منجر به کاهش وزن نمی شود، بلکه منجر به افزایش وزن می شود.
راه حل ان خوردن متناوب است. اختصاص سه وعده غذایی مشخص: صبحانه، ناهار و شام. بهتر است تنقلات را به کلی حذف کنید یا یک مشت آجیل برای این کار بگذارید. و چند وعده زیاد نخورید.

به گفته یک متخصص کاهش وزن، اگر مشکلات گوارشی دارید، یک وعده غذا در روز سلامت شما را بدتر می کند. زخم معده تشدید می شود، کیفیت زندگی کاهش می یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала