روایت یک فعال رسانه‌ای از یکی از شهدای مدافع سلامت در ایران +عکس، ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / روایت یک فعال رسانه‌ای از یکی از شهدای مدافع سلامت در ایران +عکس، ویدئو
روایت یک فعال رسانه‌ای از یکی از شهدای مدافع سلامت در ایران +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2021
اشتراک
روایتی کوتاه از دکتر محمد گلشن، پزشک فداکار ایرانی که در راه خدمت‌رسانی به مردم بر اثر کرونا درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک، شاهین صمدپور مستندساز و فعال رسانه‌ای در صفحه‌ی خود در چند استوری به روایتی از یک پزشک ایرانی پرداخت که این پزشک در راه کمک به بیماران کرونایی، خود نیز به کرونا مبتلا می‌شود و در این راه شهید می‌شوند.


دکتر محمد گلشن، متولد ۱۳۲۴ پزشک فوق تخصص ریه و استاد دانشگاه، سال ها در بیمارستان خورشید به بیماران خدمت رسانی می‌کرد اما پس از بازنشستگی، با شیوع کرونا در کشور ایران وی دوباره به بیمارستان رفت و رایگان شروع به طبابت کرد. وی در پاسخ به شاگردانش که از او درخواست می‌کردند با توجه به سنشان از معاینه بیماران کرونایی خودداری کند، پاسخ داد: «امروز مردمم به من احتیاج دارند و نمی‌توانم تنهایشان بگذارم.»


این پزشک بر اثر درگیری با ویروس کرونا حدود ۲۰ روز در بیمارستان خورشید اصفهان بستری می‌شود و وقتی برای این پیشکسوت عکس ریه‌اش را می‌آورند که نظرشان را بدانند وی عکس ریه‌اش را با یک بیت شعر در کانال تلگرامی خود منتشر می‌کند و می‌نویسد: «رشته‌ای بر گردنم افکنده دوست می‌برد هر جا که خاطرخواه اوست.»
اما بر اثر درگیری شدید ریه، دکتر محمد گلشن دوم بهمن ماه سال ۱۳۹۹ بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ دار فانی را وداع گفت و در قطعه نام آوران باغ رضوان به خاک سپرده شد و جامعه پزشکی ایران یکی دیگر از مدافعان سلامت خود را از دست می‌دهد.


کاربران بسیاری برای آرامش و شادی روح این مرحوم دعا می‌کنند و از سایر شهدای مدافع سلامت یاد می‌کنند که جان خود را با گذشت و ایثار در راه خدمت‌رسانی به مردم از دست داده‌اند. کاربرانی با کنایه عنوان می‌کنند ای کاش مسئولانی که در بخش‌های مختلف ایران مشغول به کار هستند این چنین دلسوز و متعهد به کار باشند تا مشکلاتی که این روزها مردم را رنج می‌دهد برطرف شود. این کاربران آرزو می‌کنند این ویروس منحوس به زودی ریشه کن شود و مردم همه‌ی کشورها این شادی را با یاد این عزیزان از دست رفته جشن بگیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала