می توانید بیشترین میزان آهن را با این خوراکی دریافت کنید

© Fotolia / Bit24 می توانید بیشترین میزان آهن را با این خوراکی دریافت کنید
 می توانید بیشترین میزان آهن را با این خوراکی دریافت کنید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
اشتراک
دکتر ایسانبایف متخصص تغذیه در روسیه توصیه می کند که جگر و چند ماده غذایی سرشار از آهن را چند بار در هفته مصرف کنید.

به گزارش اسپوتنیک، پاول ایسانبایف پزشک و متخصص کاهش وزن در روسیه، در مقاله ای محصولات برتری را با محتوای آهن بالا را معرفی می نماید.

راحتترین رژیم لاغری در دنیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
گزارش و تحلیل
راحتترین رژیم لاغری در دنیا

این پزشک در مقاله خود می نویسد: "بیشتر آهن در محصولات حیوانی چون جیگر یافت می شود: گوشت، جیگر، تخم مرغ دارای آهن قابل جذب هستند، آهنی که برای بدن راحت تر جذب می شود".
وی تاکید کرد که آهن موجود در برخی محصول گیاهی به طور کامل جذب نمی شود: "در غذاهای گیاهی به عنوان مثال در حبوبات، اسفناج، غلات - گندم سیاه، جو، بلغور جو دوسر- بدن حدود 2 تا 12 درصد از آهن را می گیرد، بنابراین، برای گیاهخواران دریافت عنصر کمیاب گاهی باید از محصولات گوشتی تامین می شود"/
به گفته ایسانبایف، برخی غذاهای کربوهیدرات دار جذب آهن را مسدود می کنند: اول از همه بحث بر سر فیبر است، به ویژه اگر به مقدار زیاد خورده شود. غذاهای غنی از پلی فنول ها - مانند آجیل و قهوه، یک ماده مغذی ضد مغذی است که در حبوبات و غلات وجود دارد. بنابراین، اگر می خواهید گوشت را با گندم سیاه بخورید، بهتر است گندم سیاه را قبل از پخت خیس کنید: روند جذب آهن را ساده و سریعتر می کنید.
میوه ها، انواع توت ها، سبزیجات، سبزیجات سرشار از فیبر، ویتامین های B و C هستند. پرتقال و میوه های قرمز از کمبود بتاکاروتن و ویتامین آ در بدن شما جلوگیری می کنند. آووکادو و موز دارای ملانین هستند. خرمالو، سیب سبز و انار به تولید هموگلوبین کمک می کنند آنها هم به صورت تازه و هم منجمد، خشک، آب پز، پخته مفید هستند. آجیل - دارای امگا 3، ملانین، ویتامین E است. خوردن روزانه این محصولات برای شما توصیه می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала