کشف توانایی مغز در پیش‌بینی آینده

© Fotolia / Andrea Danti مغز
 مغز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2021
اشتراک
مغز انسان قادر به پیش بینی آینده در زمان شنیدن ترانه، آهنگ و واژه‌ است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه « Naked Science»، مغز انسان قادر به پیش بینی آینده در زمان شنیدن ترانه، آهنگ و واژه‌ است. گروه محققان و دانشمندان دانشگاه های دانمارک، بریتانیا و کانادا به چنین نتیجه ای در تحقیقات خود رسیدند. به گفته محققان اگر یک اثر موزیکال به شکل خاصی قطع شود، مغز بطور مستقل آن را ادامه و به پایان می رساند. بدین ترتیب انسان سعی می کند آینده را پیش بینی کند. واکنش مغز در رابطه با تکمیل جمله ناتمام نیز مشابه بود.

پیشتر محققان مرکز پزشکی دانشگاه «جرج تاون» در آمریکا، این نقطه نظر را رد کردند که با بالا رفتن سن، توانایی ذهنی بدتر می شود. اما در واقع دو عملکرد کلیدی مغز مرتبط با توانایی درک اطلاعات جدید می توانند در افراد مسن بهتر شوند.

پیش بینی زیر آب رفتن لندن به دلیل تغییرات آب و هوایی در جهان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2021
پیش بینی زیر آب رفتن لندن به دلیل تغییرات آب و هوایی در جهان

درک چگونگی پیش بینی وقایع آینده در مغز هنگام تعیین و درک اختلالات عصبی بسیار مهم است. بطور مثال، اگر چیز خطرناکی را ببینید، مغز شما معمولاً آن را تشخیص می دهد و پیش بینی می کند اتفاق بعدی چگونه می تواند رخ دهد. اگر این تجربه قبلی را داشته باشید و بتوانید این اطلاعات را پردازش کنید، می توان به موقع از خطرات احتمالی دور ماند.

شناخت محرک آشنا منجر به ایجاد یک انتظار یا پیش بینی می شود. با این حال، وقتی یک انتظار قبلی نقض شود، باعث تعجب می شود. این شگفتی ها خطاهای پیش بینی نامیده می شوند، یعنی وقتی حواس با پیش بینی های مغز مطابقت ندارند.

هنگامی که مغز این گونه مغایرت ها با تجربیات پیشین را دریافت می کند، می خواهد با تجدید اطلاعات خود و محیط مربوطه، در آینده خطا را به حداقل برساند، فرایندی که به عنوان یادگیری شناخته می شود. قدرت مغز در پیش بینی آینده یا همان توانایی دیدن اتفاقات با «چشم ذهن» که با نام‌های Mental Image و Preplay هم شناخته می‌شود، سرعتی به مراتب بیشتر از سرعت وقوع اتفاقات در واقعیت داشته و به گونه‌ای قدرت بینایی نسبتا کند انسان را جبران می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала