نوشیدنی های کوتاه کننده عمر

© Fotolia / Joshua Resnickنوشیدنی های کوتاه کننده عمر
نوشیدنی های کوتاه کننده عمر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2021
اشتراک
دانشمندان آمریکایی معتقدند که سوء مصرف نوشیدنی های شیرین طول عمر را کوتاه می کند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو رابطه بین مصرف منظم نوشیدنی های شیرین و خطر مرگ زودرس را در مقاله ای منتشر دادند.

علامت پپسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
آیا پپسی یک نوشابه مفید خواهد شد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مطالعه منتشر شده در پرتال پزشکی PubMed، دانشمندان به مدت 20 سال رژیم غذایی بیش از 100 هزار زن را مطالعه کردند (میانگین سنی حدود 53 سال است). شرکت کنندگان گزارش کردند که بیشتر آنها از کدام نوشابه یا نوشیدنی استفاده می کنند.

در نتیجه، محققان تشخیص دادند که سلامت زنان تحت تأثیر نوشیدنی های حاوی قند بالا در معرض خطر است: نوشیدنی های میوه ای، و همچنین آب میوه های صنعتی شیرین و چای شیرین برای بدن خطرناک است. افرادی که روزانه این نوشیدنی ها را مصرف می کردند، بسیار بیشتر در معرض مرگ زودرس بودند. بیست سال پس از این بررسی مشخص شد که، 14143 شرکت کننده بر اثر بیماری های قلبی عروقی یا آنکولوژیک جان خود را از دست دادند. با این حال، آنها عادت داشتند که بیش از هفت وعده نوشیدنی های شیرین صنعتی و یا نوشابه در هفته مصرف کنند.

پیش از این، سازمان بهداشت جهانی از ایالات مختلف آمریکا خواسته بود تا 20 درصد مالیات بر هزینه نوشیدنی های شیرین وضع کنند تا میزان چاقی، دیابت و پوسیدگی دندان در جمعیت آمریکا کاهش یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала