اعتراض سلبریتی‌ها به حساب‌های کاربری جعلی در اپلیکیشن ایرانی روبیکا +عکس

© Photo / MOHAMMAD RASOUL KAZEMIاعتراض سلبریتی‌ها به حساب‌های کاربری جعلی در اپلیکیشن ایرانی روبیکا +عکس
اعتراض سلبریتی‌ها به حساب‌های کاربری جعلی در اپلیکیشن ایرانی روبیکا +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
اشتراک
ساخت اکانت جعلی جمعی از هنرمندان و فوتبالیست‌ها در اپلیکیشن روبیکا با واکنش شدید آنها روبرو شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در روزهای اخیر تعدادی از بازیگران و بازیکنان فوتبال و حتی برخی از بلاگرها و کاربران عادی به وجود اکانتی جعلی به نامشان در اپلیکیشن روبیکا اشاره می‌کنند که بی‌اطلاعی این آنها ساخته شده است و این موضوع حساسیت بسیاری از آنها را برانگیخته است و به تندی به آن واکنش نشان می‌دهند.


گفته می‌شود اپلیکشن ایرانی "روبیکا" در اقدامی عجیب به ساختن اکانت جعلی به نام جمعی از هنرمندان کرده است و این در حالی‌ست که این کار بدون اجازه‌ی آنها صورت گرفته است و محتوای درج شده در این اکانت‌ها علاوه بر اینکه مشابه آدرس پیج آنها در اینستاگرام است، با عکس‌هایی مشابه آنچه این افراد در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته‌اند نیز پر شده است و تقریبا کاملا مشابه صفحه‌ی آنها در اینستاگرام است.


ترانه علیدوستی در واکنش به این اتفاق در استوری اینستاگرام خود عکسی از اکانت ساخته شده در روبیکا منتشر کرد و با عصبانیت نوشت: «به چه حقی بی‌اطلاع ما برامون اکانت ساخته‌اید؟ من در این اپ نیستم و نخواهم بود و در صورت پاک نشدن اکانتی که به نامم هست، از این اپلیکیشن شکایت می‌کنم.»


شبنم فرشادجو نوشت: «روبیکا بدون اجازه من اکانت فیک ساخته. من هیچ وقت عضو روبیکا نخواهم شد. تو این مملکت هر روز یه بساطی داریم که حرص بخوریم. روبیکا رو دیگه کجای دلم بذارم. اینستا ۴ ماه دیگه فیلتر میشه، میخوان اینو جایگزینش کنن.»
سحر دولتشاهی نوشت: «من در این اپلیکیشن هیچ اکانتی ندارم و نخواهم داشت.»
صابر ابر نیز نوشت: «این من نیستم! این یک صفحه غیر واقعی‌است و من هیچ فعالیتی در این اپ ندارم. متاسفم.»


روبیکا در واکنشی، ساخت این اکانت‌ها را تکذیب کرد و با اعلام شماره تلفنی خبر داد کاربران می‌توانند در تماس با روبیکا و پس از اینکه احراز هویت شدند، یا کنترل این صفحات را برعهده بگیرند و یا خواستار حذف آنان بشوند. در ادامه نیز روابط عمومی روبیکا در واکنش به این اعتراضات نوشت: «این موارد اندک بوده و صفحاتی که به صورت عمومی یا همان پابلیک هستند در اینجا وجود دارند، موضوعی که در خود اینستاگرام هم رخ می‌دهد و گاهی یک صفحه تمام اطلاعات یک صفحه دیگر را عینا منتشر می‌کند و توسط هر فردی ممکن است رخ دهد.»


کاربران با ابراز تاسف از اینکه تعدادی از اپلیکشن‌های محبوب مردم ایران در حال فیلتر شدن است و برنامه‌های ایرانی چون روبیکا برای جذب کاربران دست به چنین اقدامی زده است و این اتفاقی است که مشابه آن در سال ۹۷ در پیام‌رسان ایرانی «سروش» افتاده بود. این کاربران معتقدند با این ترفندها هرگز این اپلیکشن و سایر اپ‌های مشابه مورد توجه مردم قرار نخواهند گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала