ماجرای عدم رعایت پروتکل‌ها در خط تولید واکسن برکت +ویدئو، عکس

CC BY 4.0 / IRNA / ماجرای عدم رعایت پروتکل‌ها در خط تولید واکسن برکت +ویدئو، عکس
ماجرای عدم رعایت پروتکل‌ها در خط تولید واکسن برکت +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2021
اشتراک
انتشار تصاویری از خط تولید واکسن برکت در فضای مجازی ایران با واکنش‌های انتقادی بسیاری از کاربران همراه شد.

به گزارش اسپوتنیک، با انتشار تصاویری در فضای مجازی از خط تولید "واکسن برکت" که مربوط به بازدید جمعی از خبرنگاران از فاز یک و دو کارخانه تولید "واکسن کووایران برکت" مربوط می‌شد بسیاری از کاربران به عدم ایزوله بودن و رعایت پروتکل‌ها توسط افرادی که در محیط کار بودند واکنش نشان دادند و برخی از کاربران این تصاویر را با تصاویر منتشره از مراحل واکسن بیون‌تک فایزر مقایسه کردند.


به دنبال این حواشی، حجت نیکی ملکی، مسئول روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام در این باره عنوان کرد: «روز گذشته تعدادی از خبرنگاران عزیز بازدیدی از فرایند تولید واکسن برکت داشتند به دلیل کار با ویروس و خطرات مترتب بر آن امکان بازدید نزدیک از خط تولید وجود ندارد و امکان مشاهده خط تولید از طریق تلویزیون‌های مدار بسته فراهم شد و مسئول این بخش توضیحات لازم را در این زمینه ارائه داد.


پس از ارائه توضیح در مورد خط تولید، شرایط بازدید از مراحل چک ویال‌ها و الصاق برچسب اصالت واکسن و خط جدید پرکنی (فیلینگ) که هنوز راه اندازی نشده است نیز فراهم گردید که این تصاویر مورد سواستفاده رسانه سعودی اینترنشنال قرار گرفت.

View this post on Instagram

A post shared by Kode_20 (@kode_20)


ضمن اینکه اولا فرایند لیبل زدن ویال‌های واکسن کاملا اتوماتیک انجام می‌شود ولی برای تمام واکسن‌ها چه ایرانی و چه خارجی از طرف مجموعه وزارت بهداشت برچسب‌های اصالتی طراحی گردیده که برای همه واکسن‌ها بصورت دستی بر روی ویال‌ها نصب می‌شود. ثانیا فضایی که ادعا می‌شود کلین روم است و افراد با کفش وارد آن شده‌اند یکی از خطوط پرکنی (فیلینگ) جدید این کارخانه است که هنوز وارد مدار بهره‌برداری نشده است.


مهدی مریزاد عکاس خبرگزای فارس نیز با انتشار این فیلم درباره تصویر فوق عنوان کرد: «تمام افرادی که در خط دو واکسن برکت مشغول به تست و راه‌اندازی هستند، قبل از ورود کاور حرارتی به پا می‌کنند.» علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت نیز با طرح این نکته که مگر می‌شود دانشمندان با لباس معمولی وارد فضایی شوند که ویروس کشت می‌شود؟ فیلمی از شرایط و لباس‌های افراد حاضر در خط تولید را منتشر کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала