جنجال حقوق نجومی روسای جمهور ایران پس از بازنشستگی+ عکس

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyجنجال حقوق نجومی روسای جمهور ایران پس از بازنشستگی+ عکس
جنجال حقوق نجومی روسای جمهور ایران پس از بازنشستگی+ عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2021
اشتراک
حقوق بازنشستگی رئیس جمهور ایران به میزان ۳۵۰ میلیون تومان مورد انتقاد کاربران در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، با اتمام ۸ سال دوره ریاست جمهوری حسن روحانی، در روزهای اخیر خبرهایی درباره میزان حقوق روسای جمهور ایران در فضای مجازی منتشر شده است که جمع زیادی از کاربران به این خبر واکنش نشان دادند.حجت‌الاسلام و المسلیمن حسن نوروزی، نماینده مجلس یازدهم اعلام کرده که روسای جمهور ایران و از جمله حسن روحانی، بعد از دوره بازنشستگی ماهانه ۳۵۰ میلیون حقوق می‌گیرند و این غلط است. میزان حقوق آنان اگر بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان باشد اشکالی ندارد.


این گفته جدیدترین روایت یک مقام مسئول درباره میزان حقوق روسای جمهور در ایران است و پیش از این هم گمانه‌های زیادی درباره حقوق بازنشستگی و میزان دریافتی روسای جمهور ایران مطرح شده بود و مبالغی که پیش از این اعلام شده بود بسیار کمتر از این رقم بوده است. اسفند ماه سال ۱۳۹۵، غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام اعلام کرده بود که بر اساس مصوبه دولت، سقف حقوق مدیران کشور زیر ۱۰ میلیون تومان است که برای شخص رئیس جمهور،‌ این رقم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. در همان زمان احمد توکلی نیز گفته بود یکی از وزرای دولت ماهیانه ۳۵ میلیون حقوق می‌گیرد.


محمدباقر نوبخت، سخنگوی وقت دولت هم در پاسخ به این سوال که حقوق حسن روحانی چقدر است گفته بود: «من عضو هیات علمی هستم. حقوق من، دریافتی عضو هیات علمی است و آقای رئیس‌جمهور نیز عضو هیات علمی است و همان حقوق را می‌گیرد.»
جمعی از کاربران عنوان می‌کنند اگر بنا را اظهارات آقای نوبخت در نظر بگیریم بر این اساس سقف حقوق اعضای هیات علمی در ایران با درجه استادی حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان در ماه است.

View this post on Instagram

A post shared by mahmood (@hemmatiyan9655)


کاربرانی اما با کنایه عنوان می‌کنند با این حساب حقوق همه بازنشسته‌های ایران یکجا به حساب آقای حسن روحانی واریز می‌شود که چقدر هم برای مردم ایران زحمت کشید و با لبخند همیشگی‌اش مردم را به ادامه راه امیدوار می‌کرد و ای کاش کسی هم در ایران به فکر مردم می‌بود و جای تاسف بسیار دارد که در یک کشور اسلامی عدالت به این شکل اجرا می‌شود. جمعی از کاربران نیز عنوان می‌کنند حسن روحانی در اوایل انقلاب به دنبال قطع حقوق بازنشستگان ارتش بود و حتی در دو سال اخیر پایان دوره ریاست جمهوری‌اش زمزمه‌هایی نیز درباره قطع حقوق بازنشستگان حتی در حد نظر سنجی یا تخریب اذهان عمومی جامعه بود؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌شود حقوق بازنشستگی حسن روحانی قطع شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала