استاد حوزه علمیه اصفهان: اگر در محرم کرونا بگیرید و فوت کنید شهید هستید! +ویدئو، عکس

© REUTERS / Phil Nobleاستاد حوزه علمیه اصفهان: اگر در محرم کرونا بگیرید و فوت کنید شهید هستید! +ویدئو، عکس
استاد حوزه علمیه اصفهان: اگر در محرم کرونا بگیرید و فوت کنید شهید هستید! +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2021
اشتراک
صحبت‌های مهدی فقیه امامی درباره عادی سازی مراسم محرم در ایام کرونا با واکنش های کاربران شبکه های اجتماعی همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، انتشار ویدئویی از سید مهدی فقیه امامی، استاد حوزه علمیه اصفهان در صفحات اجتماعی درباره عزاداری محرم با وجود کرونا، مورد انتقاد کاربران قرار گرفته است و حتی امام جمعه اصفهان نیز در این‌باره واکنش نشان داد. سید مهدی فقیه امامی در این ویدئو می‌گوید: «احتمال خطر هست و ممکن است کرونا بگیرید اما افراد می‌دانند و با اختیار خودش می‌آیند تا پرچم امام حسین را سربلند نگه دارند، ولو کرونا بگیرند. چه اشکالی دارد! اگر هم کرونا بگیرند و از دنیا بروند، شهید مدافع حرم می‌شوند.»


کاربران با اظهار تاسف عنوان می‌‌کنند به جای تشویق مردم به در خانه ماندن و دوری از تجمعات آنها را به حضور در اجتماع دعوت می‌کنید و به جای همکاری با کادر درمان و پزشکان خسته، با این کار همه‌ی مردم را به سمت مرگ سوق می‌دهید؟!


جمعی از کاربران با کنایه عنوان می‌کنند از آنجا که مردم به شما علاقه‌ی وافری دارند فیض شهادت را به شما عطا می‌کنند، از طرفی بهتر است از خودتان شروع کنید تا الگویی برای جوانان باشید. کاربرانی نیز از این موضوع با نام جهالت یاد می‌کنند و عنوان می‌کنند این صحبت‌ها باعث برگشت مردم از دین می‌شود و بهتر است با این نمونه سخنرانی‌ها برخورد شود.


آیت الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در پیامی ویدئویی به مقایسه کردن فوت با کرونا در عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، با شهادت در دفاع از حرم چنین پاسخ گفت: «اگر کسی بگوید که باید به عزاداری امام حسین‌(ع) برویم ولو اینکه کشته شویم، اینها دروغ می‌گویند. دستورات ما دستورات الهی است، از روی احساسات و عقل شخصی خود برای مردم دستورالعمل صادر نکنید. کلاه سر مردم نگذارید. گفتن چنین مواردی و صدور این احکام، برخلاف شرع و سیره ائمه است. عزاداری می‌کنیم ولی اگر جان انسان در خطر باشد، آن عزاداری جایز نیست.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала