ساده‌انگاری و عادت مردم به اخبار منفی کرونا +عکس

© Depositphotos.com / Ralwelساده‌انگاری و عادت مردم به اخبار منفی کرونا
ساده‌انگاری و عادت مردم به اخبار منفی کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2021
اشتراک
مطالعه روانشناسی نشان می‌دهند مردم به اخبار منفی کرونا به نسبت قبل واکنش کمتری نشان می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، در یک بررسی روانشناسی از دانشگاه کالیفرنیا مشخص شده است اخبار مربوط به کرونا به نسبت ابتدای همه‌گیری کرونا تاثیری کمتری روی مردم دارد و با وجود آمار بالای مرگ و میر و دیگر خطرات تهدید کننده سلامتی، اضطراب و ترس کمتری از ابتلا به این ویروس در مردم دیده می‌شود.


نتیجه‌ی این مطالعه این بود که در دوران طولانی اپیدمی کرونا و تعداد زیاد اخبار منفی کرونا، مردم را به حالتی کشانده است که به این اخبار عادت کنند و اخبار منفی روی آنها بی‌تاثیر باشد.


در ایران نیز در کنار این عادی‌نگاری، مسئولان وزارت بهداشت همچنان مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت می‌کنند. به گفته این مسئولان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور به ۳۹ درصد رسیده است که کمترین حد رعایت در یک سال اخیر است و با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس دلتا این روند باعث افزایش تعداد مبتلایان خواهد شد.


کاربران بسیاری با این موضوع موافق هستند و عنوان می‌کنند سیر صعودی اخبار منفی در دنیا به یکباره مردم را پس از ترساندن و خود مراقبتی پس از مدتی به سوی ساده‌انگاری کشاند که این مسئله خود در روند رو به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا نقش بسزایی دارد. کاربران معتقدند بیش از هر‌ چیزی آگاهی‌بخشی صحیح، مردم را هشیار می‌کند و بهتر است روش‌های تازه‌ای برای هشدار به مردم و در امان ماندن از این ویروس بسیار خطرناک در نظر گرفته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала