نارضایتی کاربران و چهره‌های مختلف به اجرایی شدن طرح صیانت از حقوق کاربران +عکس، ویدئو

© Depositphotos.com / WrightStudioنارضایتی کاربران و چهره‌های مختلف به اجرایی شدن طرح صیانت از حقوق کاربران
نارضایتی کاربران و چهره‌های مختلف به اجرایی شدن طرح صیانت از حقوق کاربران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2021
اشتراک
طرح "صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی" با مخالفت بسیاری از مردم در ایران همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، طرح "صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی" که در مجلس شورای اسلامی در شش فصل و ۳۷ ماده قانونی تنظیم شده است و به عقیده نمایندگان موافق طرحی با هدف ساماندهی فضای مجازی می‌باشد با موجی از واکنش کاربران، چهره‌های مختلف سیاسیون و هنرمندان همراه شده است.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir)


کاربران بسیاری عنوان می‌کنند طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، بر خلاف اسمش نه تنها حامی حقوق کاربران نیست، بلکه به هزاران کسب و کار کوچک و اینترنتی آسیب می‌رساند؛ و چه دردناک است که مردم ایران در این روزهای تابستان نه تنها با مشکلاتی از قبیل ریزگردها، بی‌آبی‌ها و قطعی مکرر برق دست و پنجه نرم می‌کند باید دغدغه فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و واتس اپ را نیز داشته باشد.

View this post on Instagram

A post shared by موج کلیپ (@mowjclip)


کاربران به شدت از این طرح انتقاد می‌کنند و با واکنش‌های متعدد، همسو باهم خواستار لغو این طرح در ایران هستند. سید حسن خمینی با انتشار فیلمی از سخنان خود در خصوص بی‌اثر بودن برخوردهای سلبی با تکنولوژی و فضای مجازی، نوشت: «بزرگ‌ترین شرط توفیق یک قانون آن است که عموم مردم آن را یک "هنجار لازم" بدانند در غیر این صورت جامعه آن را "تحمیل غیر لازم" می‌داند.»

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir)


سید عباس صالحی وزیر ارشاد نیز در واکنش به این طرح مجلس در صفحه توئیتر خود نوشت: «جامعه دوقطبی جاده مرگ است؛ و متأسفانه هر روز قطب‌بندی‌های تازه! در روزهای اخیر، اصغر فرهادی در جشنواره کن، فروغی و طلای المپیک و امروز طرح صیانت در فضای مجازی با ساطوری پیکر وطن را شقه شقه می‌کنیم. کرکسان منتظرند، مواظب ایران باشیم.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала