کلاهبرداری گروهی با فروش جواهرات تقلبی +ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / کلاهبرداری گروهی با فروش جواهرات تقلبی
کلاهبرداری گروهی با فروش جواهرات تقلبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2021
اشتراک
کلاهبردان این‌بار جواهرات بدلی را به شیوه‌ای خاص به افراد سهل‌انگار می‌فروختند.

به گزارش اسپوتنیک، شیوه‌ جدید کلاهبرداری که این‌بار با نقش آفرینی سودجویان و فروش طلای بدلی به افراد سهل‌انگار صورت می‌گرفت، سوژه داغ کاربران فضای مجازی شده است.


شیوه‌ کلاهبرداران این بود که یکی از آنان در لباس فردی غیر ایرانی، برای فروختن گردنبندش از مشریانی که از بانک خارج می‌شدند آدرس طلافروشی را می‌پرسید و فرد دیگری در نقش مترجم و پیگیر ماجرا به شخص به ظاهر غیر ایرانی‌ ملحق می‌شد تا صحنه را واقعی‌تر جلوه دهند و شرایط را برای نفر سوم آماده کنند. پس از ورود نفر سوم به عنوان طلافروش، از ارزش بالای گردنبند تعریف می‌کرد و به طور درگوشی به فرد سهل‌انگار خرید آن را به قیمت ۵ میلیون تومان پیشنهاد می‌داد تا پس از خرید گردنبند را به طلافروش بدهد و در ازای آن سود دوبرابری دریافت کند. زمانی که این افراد عرصه را برای منفعت خودشان آماده می‌دیدند پیشنهاد مرد به اصطلاح طلافروش را قبول می‌کردند اما پس از خرید گردنبند توسط افراد زود باور، دیگر اثری از کلاهبرداران نمی‌دیدند.


به گفته مامور پلیس نیروی انتظامی، این پرونده تا به حال ۱۰ شاکی داشته و چیزی در حدود ۹۰ فقره کلاهبرداری از فروش طلاهای جعلی به مردم گزارش و ثبت شده است.


تعدادی از کاربران با انتقاد به حریص بودن مردم واکنش نشان دادند. عده‌ای دیگر نیز دلیل رفتارهای زود باورانه مردم را کم طاقتی آنان از وضع بد اقتصادی و پایین آمدن قدرت خریدشان بیان کردند. برخی از کاربران دلیل به وجود آمدن و زیاد شدن باندهای کلاهبرداری را زیاده خواهی مردم دانستند. جمعی اما بیان کردند اگر افراد کلاهبردار به جای سودجویی، انرژی خود را صرف کاری مفیدتر می‌کردند تا به حال به موقعیت بهتری از لحاظ شغلی و هم از لحاط معیشتی رسیده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала