لباس‌های پوشیده تیم ژیمناستیک زنان آلمان در المپیک +عکس، ویدئو

© AFP 2023 / Kirill Kudryavtsevلباس‌های پوشیده تیم ژیمناستیک زنان آلمان در المپیک
لباس‌های پوشیده تیم ژیمناستیک زنان آلمان در المپیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2021
اشتراک
ژیمناست‌های تیم المپیک زنان آلمان با لباس کاملا پوشیده در مسابقه المپیک توکیو شرکت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، حضور زنان ژیمناست آلمان با لباس‌های پوشیده در المپیک توکیو تعجب کاربران بسیاری را برانگیخت. این ورزشکاران هدف از این اقدام را مخالفت با "جاذبه جنسی در ژیمناستیک " و اعتراض علیه "نگاه جنسیت‌زده" خواندند. بعضی از ژیمناست‌های آلمان در ابتدای سال جاری میلادی و در بازی‌های قهرمانی اروپایی نیز لباس‌های مشابهی به تن داشتند. تایم در این مورد نوشت: «انتخاب لباس ورزشکاران آلمان جنسیت‌گرایی در ورزش زنان را برجسته می‌کند.»


اما سارا ووس، ژیمناست آلمانی در این مورد بیان کرد: «او و هم تیمی‌هایش می‌خواهند تا جوانان در ورزش احساس امنیت کنند. و اینکه می‌خواهند احساس فوق العاده‌ای داشته باشند و به همه نشان دهند که در حرکات و ظاهر شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند.» وی با پوشیدن لباس‌های سفید و قرمزی که تا مچ پایش را پوشانده بود به پائولین شائوفر، بتز و کیم بوئی پیوست. تیم ملی آلمان نیز در طول تمرین هفته گذشته خود از چنین لباس‌هایی استفاده نموده و‌ سایتس‌ یکی از اعضای تیم المپیک آلمان از آن زمان گفته است: «با این لباس‌ها راحتند و می‌خواهند نشان دهند که هر زن باید لباس خود را انتخاب کند.»


گرچه به طور گسترده‌ای از تغییر لباس شرکت‌کنندگان آلمانی حمایت می‌شود اما معمولا این لباس‌ها در تضاد با قراردادهای مرسوم است. و اغلب ژیمناست‌ها لباس‌های مرسوم در سطح بین‌المللی را انتخاب می‌کنند که پاها پوششی ندارند و گروهی به دلیل‌های دینی شلوارهای بلند می‌پوشند.


کاربران بسیاری از ایده و پوشش این تیم استقبال کردند و عنوان می‌کنند زنان در همه‌ی جای دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که باید توجه دیگران را از روی ظاهر خود بردارند و هنر و تفکرشان را نمایان کنند. برخی از کاربران معتقدند در صورتی که اندام بدن پیدا باشد توجه به حرکات ژیمناستیک کمتر می‌شود و این ایده این عیب را برطرف می‌کند و به این ترتیب از نگاه جنسی خارج و نگاه ورزشی بیشتر می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала