رئیس جمهوری آذربایجان در خودرو ملی ایرانی +عکس

© Photo / IRNAرئیس جمهوری آذربایجان در خودرو ملی ایرانی
رئیس جمهوری آذربایجان در خودرو ملی ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2021
اشتراک
آذربایجان مدعی است خودروی سواری سمند تولید مشترک جمهوری آذربایجان و ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، به تازگی در تصاویری منتشر شده از «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان که به دیدار جمعی از اعضای خانواده قربانیان و معلولین جنگ قره باغ رفته بود، پشت فرمان خودروی سواری «خزر» که همان سمند است و مدعی هستند تولید مشترک ایران و جمهوری‌ آذربایجان بوده است نشست، این تصاویر واکنش کاربران فضای مجازی را در پی داشته است.


گفتنی است این خودروها به معلولان جنگ قره‌باغ اهدا شده‌ است. در شهرک صنعتی «نفتچالای» با همکاری کارخانه خودروسازی «ایران خودرو» و «آذرماش» جمهوری آذربایجان، در سال ۲۰۱۶ میلادی کارخانه‌ای مشترک راه اندازی شد.

View this post on Instagram

A post shared by 40news (@40.news)


این کارخانه توسط حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در جریان سفر به کشور جمهوری آذربایجان در ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی افتتاح شد.


تعدادی از کاربران به ادعای جمهوری‌ آذربایجان واکنش مثبت نشان دادند. عده ای نیز از قیمت بالای خودروها در ایران و پایین بودن قیمت خودرو‌‌های ایرانی در کشورهایی مانند سوریه و جمهوری‌ آذربایجان ابراز نارضایتی کردند. همچنین برخی از کاربران با انتقاد از کیفیت نامطلوب خودروهای ایرانی نسبت به قیمت چند صد میلیونی آن‌ها ابراز نارضایتی کردند. عده‌ای دیگر تمامی شرکت‌های خودروسازی ایران را به مونتاژ خودروهای شرکت‌های چینی متهم کردند و بیان کردند تقلبی بودن در تولیدات خودروهای ایرانی حتمی است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала