دیدنی های تاریخی و مناطق خوش آب و هوای تهران و اطراف آن

© Photo / Soheil Gargari کاخ گلستان
 کاخ گلستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
اشتراک
تهران، پایتخت ایران یکی از زیباترین شهرهای کشور است و معمولاً اولین ایستگاه گردشگران است. تهران بزرگترین شهر ایران است و مرکز فرهنگی، اقتصادی و سیاسی منطقه است.

کارهای شگفت انگیز زیادی هست که می توانید طی سفری چند روزه و حتی یک روزه در تهران انجام دهید. کافیست برای اجاره سوئیت در تهران و یا اجاره روزانه خانه اقدام کنید.

خانه ها و عمارت های تاریخی تهران

در ادامه برخی از مکان های دیدنی و جذاب در تهران به شما معرفی خواهیم کرد:

موزه ملی ایران

موزه ملی واقع در تهران یکی از برترین جاذبه­ های گردشگری تهران است. ساخت موزه ملی در سال 1928 توسط معمار فرانسوی آندره گدار به پایان رسید. این موزه ترکیبی از دو مجموعه است. موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی که هر کدام ویژگی­ های مخصوص به خود را دارد. موزه ملی ایران شامل بسیاری از آثار باستانی ایران مانند منسوجات، اشیای فلزی و برخی سکه ­ها و کتاب­ های کمیاب است.

کاخ گلستان

یکی از قدیمی‌ترین جاذبه­ های گردشگری تهران ساخته شده در عصر قاجار که به منزل‌گاه دولت خانواده قاجار تبدیل شد و نمایانگر معماری قاجار و ایرانی‌ است، کاخ گلستان است. معماری آن شامل 17 سازه است که شامل تالارها، موزه­ ها و کاخ­ه ایی است که برای جشن ها، جلسات و تاج گذاری استفاده می­ شده است.

اگر با اجاره سوئیت در تهران فرصتی برای بازدید از این کاخ داشته باشید، بسیار خوش شانس خواهید بود که از سالنها و موزه های جذاب آن مانند تالار سلام، تالار آیین، عمارت بادگیر، تخت مرمر و سایر مکان­های جذاب آن دیدن کنید.

مجتمع سعد آباد

مجموعه سعد آباد واقع در شمیران، در زمان قاجار و پهلوی ساخته شده است. این مجموعه معماری خیره کننده­ای دارد. کاخ سبز که در انتهای سلطنت قاجار ساخته شده و کاخ سفید که در دهه 1930 ساخته شده است را خواهید دید. همچنین می­توانید مکان­ های باورنکردنی دیگری را در مجموعه سعد آباد مانند موزه هنرهای زیبا و موزه نظامی مشاهده کنید که پر از اطلاعات در مورد آداب و رسوم سلطنتی و لوازم نظامی است.

موزه فرش

موزه فرش ایران یکی از محبوب‌ترین نقاط تهران است و در نزدیکی پارک لاله واقع شده است. موزه فرش در دوران ملکه فرح دیبا در سال 1976 به منظور احیای صنعت قالی بافی در ایران تاسیس شد. علاوه بر فرش­ها این موزه شامل حدود 7000 کتاب است. اگر موفق به اجاره سوئیت در تهران شدید، وقتی را برای بازدید از این موزه صرف کنید.

کاخ نیاوران

مجموعه نیاوران کاخی تاریخی است که در شمیران تهران واقع شده است. قدمت بناهای آن به دوران قاجار و پهلوی می رسد. محمدرضا شاه پهلوی در زمان سلطنت با خانواده­اش در مجتمع نیاوران اقامت گزید. امروزه این مجموعه از پنج موزه مانند موزه کاخ نیاوران و غرفه احمد شاهی، کاخ صاحبقارانیه و موزه اتومبیل تشکیل شده است. این مجموعه همچنین شامل برخی از جاذبه ­های تاریخی و طبیعی مانند گالری جهان نما، تالار آبی، موزه کتابخانه شاهنشاهی و باغ نیاوران است.

برج میلاد

برج میلاد یکی از جذاب ترین دیدنی­ های تهران است. 11 سال طول کشید تا برج میلاد درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز کند. ساخت آن در سال 1997 آغاز شد و سرانجام در سال 2008 به پایان رسید. این برج با 435 متر ارتفاع بلندترین برج ایران و تهران است. پایه هشت ضلعی برج معماری ایران را نشان می­ دهد و این فرصت را به گردشگران خارجی می ­دهد تا فرهنگ ایرانی را بشناسند.

خزانه داری جواهرات ملی یا موزه جواهرات ملی

خزانه جواهرات ملی که به عنوان موزه جواهرات ملی شناخته می ­شود، مکانی محبوب برای بازدید در تهران است که شامل یکی از بزرگترین مجموعه ­های جواهرات در سراسر جهان است. موزه جواهرات ملی روزانه از ساعت 14.00 تا 17.00 به جز پنجشنبه و جمعه درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز می­ کند.

بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران یکی از مکان های تاریخی تهران است. این بازار بزرگ کالاهای مهم مورد نیاز مردم از جمله فرش، جواهرات، ادویه و غیره که نمایانگر تمدن تهران است را به فروش می ­رساند. این بازار یک مکان مهم تجاری برای همه ما ایرانیان است.

حتی اگر برای اجاره روزانه خانه در تهران اقدام کرده باشید، این بازار بزرگ مکان ­های دیگری هم برای دیدن دارد که قطعا فرصت بازدید از آن را دارید. این اماکن مانند مساجد، بانک­ها و مهمانسراها است. قابل توجه ترین مکانی که خواهید دید، مسجد امام خمینی است که فرهنگ و معماری اسلامی را در ایران نشان می دهد.

کردان، مقصد طبیعت گردی در اطراف تهران

به غیر اماکن تاریخی و تفریحی، قطعا دوست دارید برای مدتی در طبیعت وقت بگذرانید. پیشنهاد ما به شما اجاره ویلا کردان است. کردان منطقه ه­ای ویلایی و سرسبز است که هوای پاک و سالمی دارد. برای این که به دور از هیاهوی شهر وقت بگذرایند، می ­توانید به اجاره ویلا در کردان هم فکر کنید. برای گذراندن ایام تابستان این منطقه می­ تواند یکی از گزینه های شما باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала