انبوه جمعیت ایرانیان در مرز ارمنستان برای دریافت واکسن کرونا +ویدئو، عکس

© Photo / Facebook / Screenshot / انبوه جمعیت ایرانیان در مرز ارمنستان برای دریافت واکسن کرونا
انبوه جمعیت ایرانیان در مرز ارمنستان برای دریافت واکسن کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2021
اشتراک
ازدحام گردشگران ایرانی در ایروان برای تزریق واکسن کرونا واکنش‌ها و انتقادات فراوانی از عملکرد دولت ایران در این کشور را در پی داشت.

به گزارش اسپوتنیک، استقبال ایرانیان از واکسینه شدن در مرز ارمنستان سبب ازدحام جمعیت برای ورود به خاک این کشور شده است.


به گفته روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران، با بازگشایی مرز و همزمان با مطرح شدن موضوع واکسیناسیون رایگان گردشگران در ارمنستان، روزانه ۵۰ شهروند ایرانی برای دریافت واکسن کرونا از مرز زمینی به ارمنستان سفر می‌کند.


وی همچنین تصریح کرد: «آمار خروج مسافران ایرانی به سمت ارمنستان برای تزریق واکسن رایگان کرونا البته تنها مربوط به سفرهای زمینی آن هم از مرز نوردوز است و این آمار شامل مسافران هوایی به مقصد ارمنستان یا آنها که در قالب تور به آن کشور سفر می‌کنند نمی‌شود. آمار سفرهای هوایی به ارمنستان طی ۳ هفته گذشته چنان شدت یافته است که خطوط هواپیمایی ارمنستان تعداد پروازهای خود از مقصد ایران به فرودگاه ایروان پایتخت آن کشور را با ۲ پرواز افزایش به ۱۱ پرواز در هفته رسانده است.»


سفر برای دریافت واکسن کرونا به ارمنستان از طریق تور‌های زمینی ایران به ارمنستان در ارزان‌ترین حالت حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان و تور‌های هوایی و اقامت در هتل‌های ۴ تا ۵ ستاره برای گردشگران ایرانی که به هدف دریافت دوز اول واکسن کرونا به آن کشور سفر می‌کنند از ۴ تا ۱۱ میلیون تومان هزینه دارد.


به دنبال هجوم گردشگران ایرانی در مرز ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا، آرتاشس تومانیان، سفیر ارمنستان نیز در تهران اعلام کرده است از ۱۵ جولای به بعد واکسیناسیون گردشگران منوط به «۱۰ روز اقامت» در این کشور است. این موضوع در هفته‌های اخیر با واکنش‌های انتقادی بسیاری از مردم ایران در فضای مجازی همراه شده است. کاربران ضمن ابراز تاسف از روند کند واکسیناسیون در ایران، عنوان می‌کنند شهروندان ایرانی مجبورند برای حفظ جانشان به کشورهای دیگر سفر کنند تا بتوانند واکسن کرونا را دریافت کنند.


جمعی از کاربران عنوان می‌کنند افرادی که از عهده پرداخت هزینه‌های سفر به کشور دیگر برمی‌آیند بهترین کار را برای حفظ سلامتی خود انجام می‌دهند و به کشور مقصد برای دریافت واکسن کرونا سفر می‌کنند؛ اما کسانی که از پس این هزینه‌ها برنمی‌آیند به ناچار باید منتظر انجام واکسیناسیون در ایران باشند و این در حالی‌ست که دولت ایران در این موضوع بسیار ضعیف عمل می‌کند و روزانه آمار بالای مبتلایان و فوت‌شدگان در ایران به گوش می‌رسد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала